Spannende wedstrijd tegen MSC

Staphorst JO9-1JM

MSC JO9-1

speler MSC JO9-1 (solo)
speler MSC JO9-1 (afstandschot)

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 08

8 oktober 2016 11:00

Rowan Stegeman

Vandaag speelden we een thuisduel tegen MSC JO9-1. Beide teams nog ongeslagen in de competitie. Het beloofde een mooi duel te gaan worden. Binnen een paar minuten was duidelijk dat beide teams voor de winst gingen. Beide keepers werden direct in de beginfase getest maar hielden allebei het doel schoon. Staphorst opende in de 8e minuut de score met een kopbal die uit een corner werd binnen gekopt, 1-0.  Het spel ging op en neer en 5 minuten later maakten we gelukkig de 2-0 het had net zo goed 1-1 kunnen staan. In de 16e minuut kon de spits van MSC met een lange pass van achter weggestuurd worden doordat onze verdediging niet helemaal goed stond opgesteld en daardoor in de achtervolging moest. Helaas voor ons, ronde de nr 10 van MSC het netjes af, 1-2. Dit was ook de ruststand. In de 2e helft werd MSC door hun trainer aangespoord om de bom te gaan spelen, het is me tot op heden nog niet helemaal duidelijk wat dat precies inhield, maar enfin. Het was MSC die in de 24e minuut zichzelf met een prachtig afstandsschot naast Staphorst schoot, 2-2. Gelukkig wist Staphorst vrij kort daarna met een mooie aanval de voorsprong weer terug te pakken, 3-2. Daarna waren er nog kansen over en weer, maar werd er niet meer gescoord. Deze spannende wedstrijd eindigde voor ons gunstig met een drie punter.

Grote klasse jongens, door deze overwinning en het verlies van SJO JVZ staan we nu ongeslagen alleen aan kop.

Volgende week spelen we uit tegen SJO JVZ JO9-1 in Zuidwolde.