STAPHORST IN THE WINNING MOOD

25 maart 2017 12:30

Klaas Koobs

STAPHORST-25 MAART 2017

25 maart kan in de boeken als een mooie zonnige voetbalmiddag met gunstige afloop. Helemaal achter op veld 5 zou om 12:30 uur dé wedstrijd tegen de koploper gespeeld worden. Aan Roel Mussche de taak om deze spannende wedstrijd in goede banen te leiden.

Helemaal aan het begin van het seizoen kwamen wij deze ploeg uit Hasselt tegen. Maar wat hadden wij ons verkeken op dit fysieke team. De uitslag werd toen 4-3 in het voordeel van hun, maar toen had niemand er enig idee van dat dit team zich zo lang koploper mocht noemen en maar liefst 12 punten los stond van Staphorst.
Het kampioenschap lijkt uit zicht, maar we doen onze uiterste best om het de ploegen boven ons zo moeilijk mogelijk te maken. En zo ook vandaag.

Vanaf het begin is het even zoeken. Een 4-4-2 opstelling van de tegenstander is iets waar Staphorst niet altijd mee uit de voeten kon. Maar de laatste tijd lukt dit aardig en gunt een 4-4-2 opstelling Staphorst ook meer ruimte om naar voren te komen. In de eerste helft ging het hard tegen hard. Beide ploegen voetbalden enorm fysiek, waardoor de scheidsrechter af en toe moest ingrijpen. De verdediging van Staphorst wist goed om te gaan met de spitsen e aanvallende middenvelder van Olympia en gelukkig stond Jentje weer een goede eerste helft te keepen, waardoor haar doel schoon bleef.
Ook Staphorst creëerde een paar kansen, maar helaas resulteerden deze niet in doelpunten.
Het spel was niet goed, verre van zelfs, maar met zulke wedstrijden gaat het er niet om wie het mooiste of beste voetbalt. Het gaat er om wie die gewilde punten mee naar huis neemt, op welke manier dan ook.

De spanningen liepen hoog op, waardoor het rustsignaal op de perfecte tijd kwam om even met een koppie thee de boel eens even te bespreken.

Na de rust gingen we verder met waar we gebleven waren. De enorme wind die op het afgelegen veld 5 waaide, maakte het ons niet echt gemakkelijk. Olympia kwam steeds dichter bij, waardoor veel doeltrappen genomen moesten worden, welke vaak werden gevangen door de wind. Mede hierom werd het spel super vaak stilgelegd om in te gooien.

Olympia kwam in de tweede helft een paar keer gevaarlijk via de buitenspelers naar voren. Een doelpunt van Olympia werd afgekeurd wegens buitenspel en daar kwam Staphorst goed weg.
De wedstrijd leek (terecht) in een gelijkspel te eindigen, maar toen kwam daar een voorzet van Evert, die na een mooie actie de bal voor het doel wist te krijgen. Het was wat gepingel, maar in de rebound was daar Brenda die de bal in de touwen wist te krijgen. En blij dat we waren!
Met nog een minuut of 10 op de klok, gooiden we de boel dicht achterin en speelden we de tijd uit. Bijna was daar nog een 2-0 voor Staphorst, maar deze ging net naast.
Iedereen aan de lijn stond met samengeknepen billen de scheidsrechter in de gaten te houden om te kijken of die al aanstalten maakte om een einde te maken aan deze wedstrijd. Die drie fluitjes konden niet snel genoeg komen..

Staphorst liet gisteren weer zien dat het speelt op karakter. Het voetbal was niet al te best, maar met strijd en vechtlust kom je een heel eind. Dat we niet van plan waren te verliezen, was duidelijk. Maar dat we zelfs zouden winnen, had niemand echt verwacht.

Na afloop hebben wij nog even wat zonnestraaltjes meegepikt, waarna het feestje vervolgde in de kantine met de apres-ski party. Was weer top georganiseerd! Ook onze vrinden van/uit/op Urk waren weer aanwezig. Goh, wat ontstaan er toch mooie dingen vanuit het voetbal he.

Volgende week zijn we competitievrij, dus ik zou zeggen: tot 8 april!