Staphorst 8 wint in enerverend duel van Genemuiden!

Genemuiden SC 9

Peter Hoeve (schot)
Karlo Slager (schot)
... (schot)
...
... (schot)
Assist: Karlo Slager

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

11 maart 2017 14:30

Waar we de laatste weken in de ‘winning mood’ zijn, reisden we gisteren vol vertrouwen af naar de tapijtstad voor een wedstrijd tegen de groen-witten. Eerder dit seizoen wonnen we thuis met 4-2 van deze ploeg. Afwezigen in de wedstrijdselectie waren Maarten en Rick door blessures. Om over voldoende wisselmogelijkheden te beschikken waren Rutger Meinen en Chiel Overweg van Staphorst 3 bereidt om mee af te reizen naar Genemuiden.

Staphorst kende een sterke eerste twintig minuten waarin het de bovenliggende partij was. Na de nodige kansen wist Peter of aangeven van Christiaan de 0-1 binnen te schieten. Na deze goal begon het speelveld op een slagveld te lijken. Het eerste slachtoffer was Christaan die gedwongen moest worden gewisseld. Niet lang hierna was het Peter die in een duel om de bal in aanvaring kwam met zijn tegenstander wat resulteerde in hoofdpijn voor beide personen. Hierbij kwam Peter het beste uit de strijd en doorkon, waar de tegenstander met een enorme buil op het hoofd naar de kant moest. Toen de kruitdampen enigszins opgetrokken waren, waren het Robert en keeper Ruben die bij het uitverdedigen ongelukkig met elkaar in botsing kwamen. Helaas moest Robert hierbij de wedstrijd staken en te horen krijgen dat zijn enkelbanden zijn gescheurd. Gelukkig was er niet alleen slecht nieuws: Karlo wist tussentijds op aangeven van Carlos te scoren: 0-2. Helaas konden we niet zonder tegentreffers de rust in, want Genemuiden wist niet ver voor het rustsignaal de 1-2 te maken.

Met de nodige wissels werd een aangevangen voor de tweede helft. Een helft waarin de wedstrijd een stuk grimmiger werd en de bekende rivaliteit tussen Genemuiden en Staphorst vorm begon te krijgen. Een weer frisse Christiaan wist met een individuele actie de voorsprong van Staphorst te vergroten: 1-3. Na de nodige harde acties mocht Rutger Meinen kennismaken met losse handjes van een speler van Genemuiden. Hierbij had de scheidsrechter de zaken niet helemaal op orde, want tot ieders verbazing werden beide spelers met rood naar de kant gestuurd. Gevolg was een wedstrijd met 10 tegen 10, waarbij Genemuiden de achterstand wist te verkleinen naar 2-3. Hierna volgden mogelijkheden voor beide partijen om te scoren. Voor Staphorst was dit Christiaan die met een volley de bal tot ongekende hoogte bracht. Als u binnenkort een bal ziet landen, wordt u vriendelijk verzocht contact met ons op te nemen. Gelukkig wist Sander aan het einde van de tweede helft de wedstrijd in het slot te gooien door de bal, op aangeven van Karlo, hard en zuiver binnen te schieten. Hiermee werd de eindstand bepaalt op de 2-4 en kunnen er weer drie punten worden bijgeschreven.

Met deze overwinning is er een gat gevallen tussen de nummer drie (wij) en vier (Genemuiden) en is de teller van ‘overwinningen op rij’ geklommen naar zeven.

Supporters, bedankt voor het afreizen naar Genemuiden! Komende week kunnen we weer een fysieke wedstrijd tegemoetzien met een thuiswedstrijd tegen FDS 2 uit Havelterberg. Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Erwin Mussche (Henry Mussche), Wolter Klomp, William Konterman, Alwin Kuiper (Carlos Dunnink), Karlo Slager, Robert de Vries, Chiel Overweg (Rutger Koers), Rutger Meinen (Laurens Konterman), Peter Hoeve, Christiaan Bos (Sander Konterman)