Koploper Alcides weet opmars Staphorst 8 niet te stuiten!

Alcides 1

...
Maarten Bisschop (intikker)
Assist: Karlo Slager
Karlo Slager (schot)
Assist: Karlo Slager
Assist: Peter Hoeve

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

25 maart 2017 12:40

Gisteren reisden we naar onze buurgemeente Meppel om het op te nemen tegen de koploper van de competitie: Alcides. Gezien het feit dat we dit seizoen al twee keer verloren van deze ploeg hadden de bookmakers ingezet op een overwinning voor Alcides. Ook de naam van Alcides, een Griekse halfgod die bekend staat om zijn sterkte en kracht, deed weinig goeds voorspellen voor Staphorst. Anderzijds was Staphorst tot op het bot gemotiveerd om de koploper voor het eerst te laten verliezen dit seizoen.
Afwezigen in de wedstrijdselectie waren Rick, Robert en Alwin. Robert nam deze wedstrijd de positie van coach in. Verdediger Tim Krale (A2) werd ingehuurd om de kleuren van Staphorst 8 te verdedigen.

Op het ongewone tijdstip van 12:40 werd er afgetrapt op het hoofdveld van Alcides. De eerste helft was gelijk opgaand. Beide ploegen kregen kansjes om te scoren, maar lieten dit na. Halverwege de eerste helft werd Laurens dusdanig op zijn enkels geraakt dat hij de wedstrijd moest staken. William kwam hiervoor in de plaats. Harde duels werden uitgevochten, maar waar in eerdere duels vaak over de schreef werd gegaan, was dit vandaag niet het geval. Wel moest een speler van Alcides halverwege de eerste helft het veld verlaten met een gele kaart nadat hij meerdere malen commentaar had op de wedstrijdleiding. Staphorst kon hier onvoldoende profiteren van de man-meersituatie. Dit alles betekende dat beide ploegen met een 0-0 stand de kleedkamer op mochten zoeken.

Na enkele tactische wijzigingen in het spel, waarbij de nadruk kwam te liggen op snelheid van de vleugelaanvallers werd de tweede helft gestart. In een tweede helft waarbij Staphorst feller was dan Alcides wist het wel tot scoren te komen. Maarten opende de score door in de rebound de bal binnen te tikken. Niet veel later was het opnieuw Maarten die op aangeven van Carlos wist te scoren: 0-2. Een zichtbaar aangeslagen Alcides had geen antwoord op deze snelle goals van Staphorst. Staphorst daarentegen ging vrolijk verder met het uitbouwen van de score. Sander wist na een mooie combinatie de bal prachtig in de kruising te werken op aangeven van Maarten. Ook Karlo wist een goaltje mee te pikken, wederom op aangeven van Maarten. Hierdoor kon Staphorst met een comfortabele voorsprong de overwinning over de streep trekken. De laatste twee goals kwamen op naam van Christiaan die, met assists van Karlo en Peter, de 0-5 en 0-6 op het scorebord wist te zetten.
Dat de mentale tik voor Alcides groot was, bleek wel uit de reactie van de keeper van deze ploeg. Na 80 minuten spelen had hij er genoeg van en verliet het veld. Hierdoor moest Alcides verder met een veldspeler op doel. Waar we uit bij Genemuiden zagen hoe door Christiaan een bal door de ozonlaag werd geschoten, was het ook in Meppel weer raak. Grote kans dat Christiaan binnenkort een brief ontvangt van de NASA over de gevolgen van deze schade.

Met de nodige schaafwonden van het kunstgrasveld kunnen we tevreden terugkijken op deze ruime overwinning op de koploper. Hoewel het waarschijnlijk niet voldoende zal zijn voor het kampioenschap hebben we er alle vertrouwen in dat we de tweede seizoenshelft ongeslagen blijven.

Supporters, bedankt voor het supporten in Meppel! Komende week spelen we thuis tegen de andere club uit Meppel: FC Meppel. Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Wolter Klomp, Erwin Mussche, Tim Krale, Henry Mussche, Carlos Dunnink, Karlo Slager, Laurens Konterman (William Konterman), Rutger Koers (Christiaan Bos), Peter Hoeve, Maarten Bisschop (Sander Konterman)