Staphorst 8 boekt zakelijke overwinning tegen FC Meppel!

Meppel FC 6

Peter Hoeve (corner)
Peter Hoeve (schot)
Peter Hoeve (schot)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

1 april 2017 14:30

Klaas Compagner

Na alle euforie van vorige week na de winst op Alcides stond er op de dag van de grappenmakerij een wedstrijd op het programma tegen onze andere buren uit Meppel. Omdat Tim Krale een goede indruk had achtergelaten vorige week, werd besloten om de verhuurperiode met een week te verlengen. Afwezigen in de wedstrijdselectie waren Rick, Erwin en Robert.

Na een warming-up in de stromende regen kon er onder droge weersomstandigheden gestart worden aan de wedstrijd. Op het kleine veld 5 werd er om 14:30 afgetrapt.
Bij de start van de wedstrijd probeerde Staphorst direct door te drukken. Dit lukte maar half, en leverde te weinig echte kansen op. Toch wist Staphorst tot scoren te komen via Peter, nadat hij een corner van Christiaan wist binnen te koppen. In een harde wedstrijd, waarbij de scheidsrechter vrijwel alles door liet gaan, werd er bar slecht voetbal op de mat gelegd. Maarten mocht van geluk spreken met deze scheidsrechter na een harde charge op zijn tegenstander. Ondanks dat FC Meppel behoorlijk aandrong in het tweede gedeelte van de eerste helft wist Staphorst de voorsprong te vergroten naar 2-0. Peter wist zijn tweede van de middag binnen te schieten op aangeven van Maarten. Hoogtepunt aan Meppel-zijde was een actie van de middenvelder, waarbij hij voor de ogen van het publiek met een sleepbeweging Henry het bos instuurde met een panna.

Aan het begin van de tweede helft werd er opnieuw direct druk gezet door Staphorst. Dit resulteerde in een goal van Peter, die tijdens een goede aanval de bal teruggelegd kreeg van Christiaan. Het is een vermelding waard dat Peter hierbij zijn tweede hattrick van het seizoen op zijn naam kon schrijven. In het verloop van de tweede helft konden beide ploegen zich voetballend niet onderscheiden en was er weinig opwinding voor het publiek. Een opstootje tussen verschillende spelers van Staphorst en Meppel na een woordenwisseling zorgde voor enige opwinding. Ook Laurens probeerde de aanwezige supporters nog wat te vermaken met een ‘christiaantje’, door de bal hoog over te schieten.

Ondanks dat het voetbal vrijwel de gehele wedstrijd ver beneden pijl was is er toch weer een overwinning geboekt. Ook had Ruben voor de tweede keer op rij een ‘clean sheet’.
Na de wedstrijd ontvingen we vanuit Koekange het heugelijke nieuws dat Vitesse ’63 Creil had verslagen, wat betekent dat Staphorst op eigen kracht de 2e plek kan bereiken. Hiervoor moeten we uiteraard nog wel de zes resterende wedstrijden van het seizoen met een positief resultaat afsluiten.

We willen onze schare supporters bedanken voor het supporten! Komende week mogen we ons opmaken voor een uitwedstrijd in en tegen Blokzijl. Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp (William Konterman), Tim Krale, Henry Mussche, Carlos Dunnink (Rutger Koers), Karlo Slager, Laurens Konterman (Sander Konterman), Christiaan Bos, Peter Hoeve, Maarten Bisschop