Lijfsbehoud

Sander Kleinjan (intikker)

20 mei 2017 9:00

Veldsink, H.J.

Voordat half Staphorst uitliep om ons vlaggeschip aan te moedigen voor de bekerkraker in Genemuiden,moesten wij aantreden tegen Gorredijk de nummer 3 in de competitie.
Om lijfsbehoud veilig te stellen moesten we minimaal een puntje pakken tegen de reuzen uit Friesland en moesten onze concurrenten punten laten liggen.
Dat het een fysiek sterke ploeg was wisten we van de heenwedstrijd en verloren daar toen kansloos met 7-2, we zouden en moesten nu dus uit een ander vaatje tappen slim zijn en hun niet in het spel laten komen.
Zo gezegd zo gedaan we speelden goed en dekten de tegenstander kort maar toch kwam Gorredijk halverwege de 1e helft via een knap afstandschot op een 0-1 voorsprong, nu moesten wij uit onze schulp kruipen en het spel overnemen, dat lukte prima en kort voor de rust lag de verdiende 1-1 in het netje.
Het doel voor de 2e helft was dus dit puntje vasthouden of nog mooier de 2-1 binnen schieten en dat was mogelijk, we speelden goed in de 2e helft en er waren ook kansen om te winnen maar uiteindelijk bleef de 1-1 op het scorebord staan, nu was het dus afwachten wat onze concurrenten hadden gedaan en kort na de wedstijd kwam het bevrijdende bericht dat ze punten hadden laten liggen en was het degradatie gevaar geweken,en konden we met een gerust gevoel afreizen naar Genemuiden.
De inmiddels 70 jarige scheidsrechter Henk Veldsink floot vandaag zijn laatste wedstrijd en werd door een official van de KNVB in de bloemetjes gezet Henk heeft meer dan 600 wedstrijden gefloten en hangt nu zijn fluitje in de boom, respect voor zulke mensen die ervoor zorgen dat wij elke week ons spelletje kunnen spelen.