Staphorst verliest twee dure punten bij laagvlieger SDV Barneveld

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse B

19 november 2016 15:00

Kieft, W.M. uit Putten

Staphorst stond voor de opgave om de 45 minuten die nog resten optimaal te benutten. In deze tijd moest de brigade van Jan Vlap vanuit een goede organisatie spelend, voor het maximale resultaat gaan. Dat het een zware opgave zou worden was vooraf wel duidelijk, maar onmogelijk was het ook weer niet. Een snelle goal zou het allemaal wat makkelijker maken, echter het uitspelen van gestaakte wedstrijden blijft vaak linke boel.

door Johan Post

De thuisploeg opende sterk en kreeg al gauw twee kansen. Reinier Crediet was bij één kans net alert genoeg om een treffer van de gastheren te voorkomen. Aan de andere kant was het Ewald Koster die vanuit een corner rakelings naast kopte. In de beginfase was SDV Barneveld de ploeg waar het meeste gevaar vanuit ging. Het tempo aan beide kanten was hoog, zowel SDV Barneveld als Staphorst gingen vol voor de winst. Naarmate de minuten wegtikten werd Staphorst de bovenliggende ploeg. Toch zou de thuisploeg als eerste weten te scoren. Rémon Kroes liet Lesley de Vette uit zijn rug lopen, die zei dank je wel en trof de roos. Enkele ogenblikken later zag Mike Reuvers een schot vakkundig worden gepakt door de doelman van SDV Barneveld. Rob Mijnheer kreeg na een half een uur een behoorlijke schotkans, nadat Camiel Fidom de bal panklaar voor hem had neergelegd. Het schot wat de captain losliet ging naast. De voorsprong die SDV Barneveld had was in het nadeel van Staphorst. De ploeg werd ongeduldig en de meeste ballen viel net verkeerd. Jan Vlap greep in en wisselde Lars Heuvelman in voor Jeroen van der Meer. Hiermee gaf de trainer aan geen genoegen te nemen met de huidige 1 – 0 achterstand. Gelukkig pakte deze wissel goed uit. Een vrije trap kwam uiteindelijk op het hoofd terecht van Martijn Brakke die zag tot grote vreugde van zijn ploeggenoten dat zijn kopbal doel trof. Vlak voor tijd was SDV Barnveld nog dreigend, maar het liep allemaal goed af. De SDV – doelman hield in de slotfase zijn ploeg overeind door een aantal prima reddingen. Staphorst kreeg nog een aantal behoorlijke mogelijkheden. Camiel Fidom, Jeroen van der Meer en Martijn Brakke zagen geen kans de bal tussen de palen te krijgen.

Na 90 minuten floot scheidsrechter Kieft de wedstrijd naar het verleden en had Staphorst duur puntenverlies geleden tegen een ploeg waar normaal gesproken van gewonnen had moeten worden. Door deze uitslag is Staphorst op de vijfde plaats van de ranglijst blijven staan, op vier punten van koploper DOVO. Volgende week wacht Flevo Boys. Evenals SDV Barneveld ook een ploeg die moeizaam draait. Staphorst is bij voorbaat dus ernstig gewaarschuwd.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Rémon Kroes, Lars Heuvelman (78. Jeroen van der Meer ) Reinier Crediet, Dennis Rosink, Rob Mijnheer, Martin van ’t Ende, Martijn Brakke, Camiel Fidom, Mike Reuvers