Staphorst JO9-1 pakt vandaag belangrijke punten

Hoogeveen JO9-2

Dhany Tiemens (kopbal)
Dhany Tiemens (afstandschot)
speler Hoogeveen JO9-2 (schot)
Joey Winters (afstandschot)
speler Hoogeveen JO9-2 (kopbal)

22 april 2017 11:00

Klaas Koobs

Vandaag was Hoogeveen de nummer 2 in de stand met evenveel punten als ons de tegenstander. Het beloofde een spannend duel te gaan worden. De winnaar zet een goede stap richting het kampioenschap. Deze thuiswedstrijd verliezen was dus geen optie. Gelukkig waren de jongens daar goed van doordrongen en zetten gelijk na de aftrap goed de druk naar voren. De beginfase was dan ook voor de thuisploeg. Ze creëerden verschillende mogelijkheden, maar in de afronding zat het nog niet mee. In de 10e minuut was het wel raak en werd de 1-0 uit een corner binnen gekopt. Twee minuten later was een schot van afstand onhoudbaar voor de keeper van Hoogeveen, 2-0. De druk was er nu een beetje af. Het eerste gevaar van de tegenstander kwam uit een corner. Hoogeveen kwam beter in de wedstrijd. Vlak voor rust wisten ze de aansluitingstreffer te scoren, een van richting verandert schot viel net over de handen van de keeper in de goal, 2-1. En in de laatste seconden van de 1e helft wist onze keeper nog een tegentreffer te voorkomen.

Aan het begin van de 2e helft werd een afvallende bal fraai over de doelman van Hoogeveen geschoten en stond de marge weer op 2 doelpunten, 3-1. Bij Hoogeveen gingen de kopjes een beetje hangen het geloof was er niet meer. Staphorst voerde druk nog wat op en het was wachten op nog een treffer. In de 32e minuut werd de rebound achter de doelman gewerkt, 4-1. Vier minuten later was het weer raak, 5-1. In de slotfase bracht Hoogeveen met een mooie kopbal de eindstand op 5-2.

De belangrijke 3 punten zijn binnen. Top gedaan jongens, een echte teamprestatie!

Over 2 weken staat het uitduel in Hoogeveen op het programma.