Staphorst 8 wint avondwedstrijd van Ens!

Ens 3

Sander Konterman (intikker)
... (schot)
Karlo Slager (schot)
Christiaan Bos (intikker)
... (intikker)
Assist: Peter Hoeve

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

18 mei 2017 20:00

Piet Schleper

Gisteravond stond de inhaalwedstrijd Staphorst 8 tegen Ens 3 op het programma. Rond 19:00 reisden we af naar de Noordoostpolder, waar om 20:00 op het kunstgrasveld van SV Ens werd afgetrapt. Bjorn Boldewijn (A1) werd voor deze wedstrijd aan onze selectie toegevoegd.

De eerste twintig minuten gingen beide teams gelijk op, waarbij Staphorst de beste kansen tot scoren kreeg. Ens speelde tot aan de zestien sterk, maar wist dit niet om te zetten in grote kansen. Sander opende de score halverwege de eerste helft door op aangeven van Christiaan de bal in het doel te werken. Even later was het Robert die de bal op fenomenale wijze de bal precies over de keeper wist te tikken na een mooie dieptebal van Laurens. Sander wist aan het einde van de eerste helft zijn tweede van de avond te maken, wederom op aangeven van Christiaan: 0-3. Met deze stand kon na 45 minuten met tevredenheid de kleedkamer worden opgezocht.

In de tweede helft ging Ens nog wat verder naar voren spelen om een goal te forceren. Dit leverde aan het begin van de tweede helft een goal op. Een speler van Ens wist de bal van dichtbij in de kruising te schieten. Karlo mocht in de tweede helft de grensrechtervlag overdragen en het veld opzoeken. Hij liet zich in de tweede helft direct gelden door de 1-4 te maken. Een voorzet werd aangeraakt door een verdediger van Ens en rolde zo het doel in. Niet veel later was het opnieuw raak voor Karlo, die een dieptepass van Maarten verwerkte tot goal: 1-5. In de 72e minuut kreeg Staphorst een vrije trap op een mooie positie, waarbij Sander de bal opeiste. Sander plaatste de bal op het houtwerk, waarna Christiaan de bal kon binnenschieten. Zo liep de score in de tweede helft snel op. Ens wist nog wel een speldenprikje uit te delen door de 2-6 te maken, maar verder dan twee doelpunten kwam het niet. Nieuwkomer Bjorn probeerde in de tweede helft zijn sollicitatie bij het 8e tot tweemaal toe te verzilveren met een doelpunt, maar kwam twee keer een op een met de keeper niet tot scoren (paal en naast). Het slotakkoord kwam op naam van Christiaan, die een hoekschop van Peter met het hoofd wist te verwerken tot doelpunt. Hiermee eindige de wedstrijd in een verdiende en overtuigende 2-7 overwinning.

De volgende wedstrijd staat morgen alweer op het programma. Om 13:00 zal er op het hoofdveld van Staphorst afgetrapt worden tegen FDS 2. Bij winst is Staphorst zeker van de tweede plaats op de ranglijst. Voor de mensen die alvast in de sfeer willen komen voor de bekerkraker tussen Genemuiden en Staphorst later op de middag: wees welkom op Sportpark het Noorderslag!

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper (Rick Mulder), Wolter Klomp, William Konterman (Bjorn Boldewijn), Henry Mussche, Carlos Dunnink (Karlo Slager), Robert de Vries, Maarten Bisschop, Christiaan Bos, Peter Hoeve (Sander Konterman), Laurens Konterman