Staphorst 8 na inhaalslag voorbij aan SVM 4!

SVM 4

... (schot)
Robert de Vries (afstandschot)
Assist: Rutger Koers
Peter Hoeve (schot)
Assist: Karlo Slager
Christiaan Bos (afstandschot)
Christiaan Bos (afstandschot)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

25 februari 2017 12:30

C Koobs

Nadat enkele weken geleden werd aangekondigd dat de winterstop voorbij zou zijn was dit zeker nog niet het geval. Koning winter bleef onrustig en de teller tikte maar door. Gelukkig kwam hier afgelopen zaterdag na liefst 77(!) rustdagen verandering in. Op een nat en koud Sportpark Noorderslag mocht de inhaalwedstrijd gespeeld worden tegen SVM 4 uit Marknesse. Na een zeperd eerder dit seizoen tegen de collega’s van SVM 5 had Staphorst wat recht te zetten. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Carlo Koobs. Afwezigen in de selectie door blessureleed waren Rick en Erwin.

Om 12:30 werd er op een drassig veld afgetrapt in onze nieuw bedrukte shirts. Na een sterke eerste tien minuten van Staphorst met enkele grote kansen kreeg het in de 11e minuut de deksel op de neus. Een van de aanvallers van SVM kon de bal naast de keeper plaatsten: 0-1. Het leek alsof Staphorst het vanaf dat moment kwijt was. Ondanks dat Staphorst via Maarten terugkwam op een 1-1 gelijke stand was het voetbal niet best. Het hoogtepunt van Staphorst kant tot dusver was waarschijnlijk een schijnbeweging van Carlos, waarmee hij zijn direct tegenstander de dug-out in stuurde. Het niet al te beste spel werd binnen korte tijd ook duidelijk in de score. SVM wist  driemaal te scoren en zo keek Staphorst tegen een 1-4 achterstand aan. Gelukkig was er op slag voor rust nog Robert de Vries, net terug van trainingskamp in Tsjechië, die op aangeven van Rutger de bal werkelijk fantastisch in de linkerhoek wist te knallen. Dit maakte de stand in de rust iets dragelijker.

In de rust was wel duidelijk dat er uit een ander vaatje moest worden getapt en dat er in de tweede helft een schepje bovenop moest.

Na een vooral aftastend begin van de tweede helft waarbij Staphorst doelpunten wilde forceren en SVM de voorsprong wilde behouden brak Peter de ban door de bal mooi in de linkerbovenhoek te plaatsen. Hierna was het de beurt aan de fris ingevallen Christiaan om het verschil te maken. Eerst door met een laag, in de hoek geplaatst schot de 4-4 gelijke stand op het scorebord te zetten en door niet veel later Staphorst op voorsprong te zetten. Dit was he moment dat Staphorst het gevoel kreeg toch nog met een overwinning van het veld te kunnen lopen. Het devies was om de voorsprong niet meer uit handen te geven. Helaas gebeurde dit wel nadat Danny omver werd gelopen door zijn direct tegenstander waardoor de aanvaller van SVM vrij op de keeper af kon lopen en scoren. Waar iedereen dacht aan een vrije trap voor Staphorst, werd de bal weer op de middenstip gelegd: 5-5. Hierna was het Staphorst dat vol op de aanval ging, waarbij Christiaan zichzelf beloonde met een hattrick door de 6-5 binnen te schuiven. Hierna waren er nog wat hachelijke momenten voor het doel van Staphorst, waarbij o.a. William nog fungeerde als reddende engel door met het hoofd een doelpuntvoorkomen. SVM was niet meer bij machte om opnieuw op voorsprong te komen, waardoor Staphorst door kan op jacht naar de tweede plaats.

Toeschouwers, bedankt voor het aanschouwen van deze spannende wedstrijd en hopelijk tot de volgende keer!
Komende zaterdag mag Staphorst thuis aantreden tegen de nummer twee van de ranglijst: SC Creil. Bij winst komt Staphorst op één punt met Creil. Aanvang 14:30.

Helaas deze week geen actiebeelden door afwezigheid van onze persfotograaf.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp (William Konterman), Danny Rook, Henry Mussche, Karlo Slager (Rutger Koers), Robert de Vries, Carlos Dunnink, Maarten Bisschop, Peter Hoeve (Sander Konterman), Laurens Konterman (Christiaan Bos)