Staphorst 8 verliest na doelpuntenfestijn tegen FDS!

FDS 2

Sander Konterman (intikker)
Assist: Karlo Slager
... (kopbal)
Maarten Bisschop (afstandschot)
... (afstandschot)
Maarten Bisschop (afstandschot)
... (afstandschot)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

20 mei 2017 13:00

Karl Mussche

Met de pijntjes van de wedstrijd van donderdag nog in de benen mocht Staphorst 8 afgelopen zaterdag op het hoofdveld aantreden tegen FDS 2 uit Havelterberg. Bij aankomst van de tegenpartij werden weinig gezichten herkent, wat deed vermoeden dat het team is aangevuld met 1e spelers. Een pittige pot in het vooruitzicht dus.

De eerste twintig minuten werd Staphorst overlopen en was het zaak om tegen te houden. FDS kreeg de nodige kansen, en Staphorst kreeg twee keer onnodig een doelpunt tegen. Na deze twee doelpunten probeerde Staphorst wat terug te doen vanuit de counter. Maarten wist tot tweemaal toe de keeper te passeren en zo stond het na een halfuur spelen weer gelijk. Staphorst drukte door en kwam met een daverend schot van Christiaan (binnenkant paal) op voorsprong. Het werd voor rust zelfs nog 4-2 door een mooie aanval, waarbij Karlo de bal voorlegde op Sander.

In de tweede helft was het zaak om de voorsprong vast te houden. Dit lukte niet, want FDS kwam in de tweede helft al snel weer terug op gelijke hoogte. Het kwam door een kopbal zelfs weer op voorsprong. Maarten zette met een mooi afstandsschot de stand weer op gelijke hoogte: 5-5. Een speler van FDS deed dit kunstje na, door de bal even later in de kruising te schieten. Wederom was het Maarten die de stand weer op gelijke hoogte wist te brengen, ditmaal werd de keeper met een schot laag in de hoek gezien. Hiermee stond de teller op vier doelpunten voor Maarten deze wedstrijd. Helaas wist FDS aan het langste eind te trekken door wederom aan prachtig afstandsschot die via de onderkant van de lat binnenviel. Hiermee is de ongeslagen status van de tweede seizoenshelft voor Staphorst 8 vervlogen.

Morgen staat alweer de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Door het verlies tegen FDS is winst noodzakelijk voor het zekerstellen van de tweede plaats. Staphorst zal nog één keer alles moeten geven om de winst te bemachtigen. Tollebeek 4 is hierbij de tegenstander. Aanvang: 20:00.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp (Rick Mulder), William Konterman, Henry Mussche, Karlo Slager, Carlos Dunnink (Robert de Vries), Maarten Bisschop, Christiaan Bos, Peter Hoeve, Laurens Konterman (Sander Konterman)