Staphorst wint van Harkemase Boys

Harkemase Boys 1

15 augustus 2017 20:00

Nick Alberts

Staphorst en Harkemase Boys hebben het publiek weten te vermaken met een uiterst leuke oefenwedstrijd. Beide ploegen gingen 90 minuten vol voor de winst, wat de aanwezige toeschouwers een leuke avond opleverde. Lars Heuvelman werd uiteindelijk de matchwinnaar door op fantastische wijze de 1 – 0 op het scorebord te zetten.

In de beginfase had de ploeg van Jan Vlap aanvankelijk moeite met de Harkemase Boys. Zo was Beimers dichtbij de openingstreffer. Ondanks het veldoverwicht van de Friezen hield Staphorst stand en naarmate de minuten wegtikten werd de thuisploeg gelijkwaardig aan de roodhemden. Deze tegenstander was natuurlijk andere koek dan de ploegen waartegen was geoefend tijdens het Toptoernooi. Vanuit een goede organisatie gaf Staphorst in het vervolg van de wedstrijd goed partij tegen Harkemase Boys. Bij Staphorst koos men er vaak voor om het spel over de rechterkant te openen, terwijl over links veel meer ruimte lag om voor gevaar te zorgen. William de Boer liet een ziedend schot los, welke goed werd gepareerd door doelman Jansema.

Na een half uur wisselde Jan Vlap een 5 - tal spelers. Terwijl je zou denken dat de organisatie even weg zou zijn, werd Staphorst juist in deze fase tot tweemaal toe, via Martijn Brakke en Ruben Kin, gevaarlijk. Uit een goed genomen vrije trap van Rémon Kroes kopte William de Boer geheel vrijstaand over. De rust brak aan zonder doelpunten.

In de pauze wisselde trainer Henk Herder eveneens de nodige spelers. Nauwelijks was het vervolg onderweg of Lars Heuvelman kreeg bij een afgeslagen aanval de bal voor zijn linkerbeen en haalde verwoestend uit. Keeper Jansema heeft de bal alleen maar bij hem langs horen suizen en was volslagen kansloos op deze pegel. De treffer deed Staphorst goed. Op het uur wisselde Staphorst opnieuw 5 spelers, terwijl Harkemase Boys twee wissels doorvoerde. Het laatste blok wissels was eigenlijk teveel van het goede en kwam het spelbeeld zeker niet ten goede. Staphorst verloor mede hierdoor de grip op de wedstrijd, terwijl Harkemase Boys overduidelijk het initiatief overnam en naarstig op zoek ging naar de gelijkmaker. Kansen doorvoor kregen de Friese formatie wel, tot doelpunten kwam het niet. Wél kreeg Heine Uuldriks een enorme kans om de stand te verdubbelen. Vrij voor doelman Jansema wist de centrumspits de trekker niet over te halen. Na 90 minuten floot scheidsrechter Nick Alberts uit Annen het duel naar het verleden.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd. Voorlopig zitten de oefenpotjes erop en kan Staphorst zich gaan opmaken voor het echte werk. Zo zal de ploeg zich vanaf nu gaan voorbereiden op de wedstrijd van komende zaterdag. Daarin zal men moeten spelen in het kader van de voorronden van de KNVB - beker en zal het Bossche BVV de tegenstander zijn.

Staphorst - Harkemase Boys  1 - 0  ( 0 – 0 )
Scheidsrechter:       Nick Alberts uit Annen
Scoreverloop:         1 - 0 Lars Heuvelman 50e