Staphorst sluit voorbereiding winnend af

Balk 1

Bauke Lyklema (schot)
Marnix Zeldenrust (afstandschot)
Assist: Mike Reuvers
Ruben Kin (kopbal)
Mike Reuvers (intikker)
Heine Uuldriks (achter standbeen)
Assist: Ruben Kin

26 augustus 2017 14:30

A. van Dooren

Nog één keer experimenteerde Jan Vlap met zijn opstelling, alvorens hij een definitieve keuze gaat maken voor de eerste seizoenswedstrijd tegen CSV Apeldoorn. De spelers die wel in de basis begonnen hadden genoeg kwaliteit om een goede prestatie op de mat te leggen tegen de eersteklasser uit Balk.

Voor de gastheren was het pas de tweede oefenwedstrijd. Toch liet het zich de eerste 45 minuten regelmatig gelden. Zo kreeg Pieter Wijnia een beste kans, welke goed werd gepareerd door René Oosterhof. Balk speelde in deze fase fris van de lever en met name over de rechterkant was het met grote regelmaat gevaarlijk. Linksback Robert Redder had zijn handen dan ook meer dan vol aan zijn directe tegenstander. Op zich is dat natuurlijk niet erg. De jongeling kon speelminuten maken en dit soort wedstrijden lenen zich uitstekend als leerschool. Vooralsnog kon Staphorst geen vuist maken. Dat het veld stroef was kon geen excuus zijn. Immers daar had Balk net zo goed nadeel van. Namens Balk was het Bauke Lyklema die de score openbrak. Even later was het Marnix Zeldenrust die de score verdubbelde. Opnieuw ging daar een aanval over de rechterkant aan vooraf. Op volle snelheid kogelde de snelle Zeldenrust de bal onhoudbaar in de kruising. Jan Vlap was geenszins tevreden en haalde nog voor de pauze Heine Uuldriks naar de kant voor Marijn Brakke. Nauwelijks was Martijn binnen de lijnen of hij had de aansluitingstreffer geproduceerd. Met een 2 - 1 achterstand werd de rust bereikt.

Na de hervatting gooide Staphorst het tempo omhoog, waardoor Balk wel terug moest. Daarnaast ging de conditie een rol spelen en naarmate de minuten verstreken werd het spel van Balk er begrijpelijkerwijs niet beter op. Een viertal kansen bleven onbenut. Kans nummer vijf was wel raak. Een goed lopende aanval, waarbij Martijn Brakke de assist gaf op Ruben Kin, werd door laatstgenoemde keurig binnen gekopt. In de rust was bij Balk de linksback vervangen, wat een slok op een borrel scheelde. Voor de pauze lag Mike Reuvers nagenoeg aan de ketting. Bij het vervolg had Reuvers een A - junior tegenover zich staan, wat hem enorm veel ruimte opleverde. Voortdurend werd Mike gezocht en negen van de tien keer leverde het gevaar op voor de goal van Balk. In de 73e minuut tekende Mike Reuvers op aangeven van William de Boer de 2 - 3. Elf minuten later bepaalde de weer ingevallen Heine Uuldriks de eindstand op 2 - 4.

Op zich een nuttige oefenwedstrijd. Wel had het merendeel van de spelers nog de naweeën van de doordeweekse bekerwedstrijd van 120 minuten tegen UNA. De voorbereiding zit er nu op. Vanaf nu kan de blik gewend worden op de seizoensouverture tegen CSV Apeldoorn. Maar voor het zover is wordt met spanning uitgekeken naar de bekerloting welke vanavond zal plaatsvinden. Wie weet welke ploeg er uit de koker tevoorschijn komt.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Rémon Kroes, Ewald Koster, Lars Heuvelman (46. Rob Mijnheer ) Robert Redder, Dennis Rosink (46. William de Boer ) Mark Veldmate, Mark Schra, Ruben Kin, Heine Uuldriks (37e ) Mike Reuvers