Opnieuw duur puntenverlies voor Staphorst

Mannen, 1, Hoofdklasse B

23 september 2017 14:30

M. Ritmeester

Staphorst is er niet in geslaagd om de punten op Het Noorderslag te houden. In een matige wedstrijd hielden Staphorst en AZSV elkaar keurig in evenwicht. Opnieuw is gebleken dat de ploeg uit Aalten een taaie opponent is. Over 90 minuten gezien had AZSV misschien wel het meest recht op de zege. Duidelijk is wel dat Staphorst na een doordeweekse wedstrijd, waarbij veel inspanning is geleverd, zaterdags vaak punten laat liggen. Door dit resultaat moet de brigade van Jan Vlap voorlopig plaatsnemen in de wachtkamer. Met 5 uit 4 is de start van de competitie in ieder geval teleurstellend te noemen

Eerste kans was voor AZSV. Van een paar meter afstand zagen de bezoekers geen kans de bal in het doel te krijgen. Mike Reuvers was namens Staphorst kansrijk. Zijn schot ging over de goal. Voor de rest was het maar een heel matige wedstrijd welke de aanwezige toeschouwers kregen voorgeschoteld. Van AZSV ging eigenlijk nog de meeste dreiging uit, die met name over de rechterkant kwam. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de ruststand zonder doelpunten aanbrak.

Na rust een iets feller aandringend Staphorst, maar vooralsnog bleef de stand ongewijzigd. Martijn Brakke zag een kopbal in het zijnet belanden. Ondertussen was William de Boer voor Heine Uuldriks binnen de lijnen gekomen. Mogelijkheden kwamen er wel, doelpunten bleven uit. Een razendsnelle counter van AZSV liep maar net goed af voor Staphorst. Even later waren de bezoekers opnieuw gevaarlijk. Staphorst probeerde nog wel om de beslissing te forceren, wat een grote kans voor Martijn Brakke opleverde. Ondertussen tikten de minuten onverbiddelijk verder in het nadeel van de gastheren. Uiteindelijk eindigde het teleurstellende duel in een Frits van Turenhoutje.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Frank van de Burg, Ewald Koster, Mark Veldmate, Reinier Crediet, Dennis Rosink, Rob Mijnheer, Mark Schra, Martijn Brakke, Mike Reuvers (84. Ruben Kin ) Heine Uuldriks (60. William de Boer )

Scheidsrechter:               Marco Ritmeester uit Maarssen
Ass. scheidsrechter:        T. den Hengst en A. H. van Bruggen