HZVV - Staphorst wedstrijd met twee gezichten

HZVV 1

Martijn Brakke (afstandschot)
Assist: Mike Reuvers
Dennis Rosink (vrije trap)
Milan Ronkes (afstandschot)
Jos Fidom
Erwin Breukelman
Nick Neumann
Paul Bagura
Noah ten Brinke
Reza Hosseini

Mannen, 1, Hoofdklasse B

30 september 2017 15:00

Staphorst heeft de wedstrijd tegen HZVV met 1 - 3 weten te winnen. Was het de eerste helft Staphorst dat de lakens uitdeelde en zo verdiend op voorsprong kwam, na de pauze vergat de ploeg van Jan Vlap te blijven voetballen en liet het HZVV terug in de wedstrijd komen. Mede hierdoor bleef de thuisploeg in leven en kreeg het zelfs enkele opgelegde kansen welke onbenut bleven. Na afloop kon Staphorst weliswaar 3 punten bijschrijven, bijster goed was het niet geweest.

Eerste helft

Eigenlijk had Staphorst maar één opdracht en dat was winnen bij HZVV. Bij winst zou de aansluiting dichterbij komen, ieder ander resultaat zou betekenen dat de brigade van Jan Vlap achter de feiten aan bleef lopen. Er zat niets anders op dan HZVV meteen vol bij de strot te pakken. Al vrij vroeg in de wedstrijd kwam Staphorst op voorsprong. Martijn Brakke leek een voorzet te geven, maar zag zijn inzet tot verbazing van velen in de kruising belandden. Een heerlijke opsteker voor de bezoekers. De goal leek Staphorst goed te doen, want vanaf dat moment waren de geelhemden de bovenliggende partij. HZVV kon op dat moment niets anders doen dan met lange halen naar voren de snelle voorwaartsen proberen in stelling te brengen. Over het algemeen was het een aardig duel wat zich op het kunstgrasveld afspeelde. Toch was het Staphorst dat de beste kansen wist te creëren. Op de beslissende momenten verzuimde het de trekker over te halen. Acht minuten voor de pauze verdubbelde Staphorst de voorsprong. Opnieuw was  Martijn Brakke de schutter. Na een heerlijke pass van Mike Reuvers geselde de aanvaller de bal onbedaarlijk hard tegen de touwen. Op dat moment was dat dan ook dikverdiend! Met een 0 - 2 tussenstand werd de kleedkamer opgezocht.

Tweede helft

Nauwelijks was het vervolg onderweg of Staphorst liep verder uit. Een vrije trap op de rand van het strafschopgebied werd binnengeschoten door Dennis Rosink. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat keeper Hidde Streutker hier niet goed uitzag. De wedstrijd leek met deze treffer gespeeld te zijn. Leek, want wat Staphorst hierna liet gebeuren verdiend echter niet de schoonheidsprijs. Zonder te blijven doorgaan waar men mee bezig was, namelijk voetballen, werd het vervolg een ren je rot show. Staphorst ging mee met het spel van HZVV en kwam zowaar door eigen schuld nog in de problemen. Invaller Milan Ronkes knalde de bal van grote afstand achter René Oosterhof. Dit bracht bij de thuisploeg zoveel teweeg dat het met veel opportunisme op zoek ging naar meer. Even leek Staphorst zich weer te herstellen, maar al gauw zakte het spelpeil weer terug naar een bedenkelijk niveau. Met een tweetal verse krachten in de ploeg, William de Boer en Rémon Kroes kwamen Mike Reuvers en Mark Schra aflossen, probeerde Jan Vlap het duel nieuw leven in te blazen. Vooralsnog stond Staphorst nog op ruime voorsprong. Echter toen Alex Zomer de paal trof werd het nog even spannend. HZVV bleef hoop houden op meer. En die hoop werd verstevigd toen Frank van de Burg zomaar de bal in de voeten schoof van een HZVV speler, die hierdoor alleen voor René Oosterhof verscheen. De bal leek erin te gaan, maar de meegesprinte Mark Veldmate haalde op miraculeuze wijze de bal van de doellijn weg. Hiermee zwijnde Staphorst. Niet veel later blies scheidsrechter Fikkert het duel naar het verleden.

Nabeschouwing

Een wedstrijd met twee gezichten,waarin er aanvankelijk weinig aan de hand leek te zijn en Staphorst verdiend een comfortabele 0 - 3 voorsprong nam. Na de derde goal werd het spel er niet beter op. Zonder HZVV tekort te willen doen, dit had natuurlijk nooit zover mogen komen. Nu is het goed afgelopen, maar een volgende keer kan het zomaar fatale gevolgen hebben. Desondanks heeft Staphorst 3 punten bij kunnen schrijven en klimt het een paar plaatsen op de ranglijst. Komende zaterdag wacht Eemdijk op Het Noorderslag. Tegen dit soort tegenstanders zal je 90 minuten lang bij de les dienen te blijven, zo niet dan ga je onherroepelijk de bietenbrug op. Aan Staphorst de schone uitdaging om dat te voorkomen.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Frank van de Burg, Ewald Koster, Mark Veldmate, Reinier Crediet, Dennis Rosink, Rob Mijnheer, Mark Schra (68. Rémon Kroes ) Martijn Brakke, Mike Reuvers (68. William de Boer ) Heine Uuldriks

Toeschouwers:        350