Staphorst komt opnieuw niet tot winst

Huizen

Thomas Malolepszy (intikker)
Onal Murat (penalty)
Mark Veldmate (kopbal)
Assist: Rémon Kroes
Mark Schra (schot)
Assist: Rémon Kroes
Hidde vd Veldt
Lucas van Esterik
Onal Murat

Mannen, 1, Hoofdklasse B

21 oktober 2017 14:30

M. Oosting

Staphorst heeft ook de vierde thuiswedstrijd niet weten te winnen. Tegen laagvlieger Huizen leek het er na een 0 - 2 tussenstand op dat Staphorst opnieuw tegen een nederlaag zou oplopen, echter de thuisploeg herstelde zich het tweede bedrijf en kwam toch nog naast Huizen. Diverse kansen en legio corners waren niet aan Staphorst besteed. Ondanks het feit dat Staphorst terugkwam van een 0 - 2 achterstand, voelt het gelijkspel als een verlies.

Voorlopig zal Staphort geen beroep kunnen doen op Mike Reuvers. Een bezoek aan de orthopeed bracht aan het licht dat er een scheur in de meniscus zit. Vooraf was er de vrees dat  het de kruisband was, maar gelukkig was dit niet het geval. Waarschijnlijk is Reuvers tot de winterstop uitgeschakeld. Daarnaast moest Dennis Rosink verstek laten gaan wegens een onwillige enkel. In de wedstrijd tegen Berkum kreeg Dennis een tik tegen het gewricht. Kortom twee sterkhouders die gemist zouden worden tegen Huizen. Lars Heuvelman en Rémon Kroes zouden deze plekken op gaan vullen. Laatstgenoemde speler zou zich op positieve wijze onderscheiden tegen Huizen.

Staphorst begon goed. Rémon Kroes haalde van afstand hard uit. De keeper kon het schot niet helemaal goed verwerken, waarop Rob Mijnheer de terugspringende bal net niet goed genoeg kon raken om tot scoren te komen. Uit de eerste de beste tegenaanval was het Thomas Malolepszy die de 0 - 1 aantekende. Staphorst, dat toch al niet overloopt van vertrouwen, liep hierdoor opnieuw achter de feiten aan. Ondanks de achterstand herpakte de brigade van Jan Vlap zich en drukte Huizen terug op eigen helft. Binnen het half uur verdubbelde Huizen haar voorsprong. Lars Heuvelman trok aan de noodrem en legde Onal Murat neer binnen de beruchte lijnen. Scheidsrechter Oosting kon niet anders doen dan heel terecht de bal op de stip te leggen. Murat nam de elfmetertrap zelf en benutte deze feilloos. Nu moest Staphorst nog meer risico leggen in haar spel. Voetballend gezien waren de geelhemden zoveel beter, de bal wilde er vooralsnog niet in. Een karrenvracht aan corners bleven zonder resultaat. Vlak voor de pauze kreeg Huizen twee opgelegde kansen, welke beiden niet werden omgezet in treffers. Hier zwijnde Staphorst en met meer geluk dan wijsheid werd de eerste helft afgesloten met een 0 - 2 tussenstand.

Na de thee ging Huizen brutaal op zoek naar een derde doelpunt, om zo de wedstrijd in het slot te gooien. Staphorst daarentegen probeerde wel, maar was voorlopig niet in staat om potten te breken. William de Boer, die geen schim is van wat we van hem gewend zijn, werd na 55 minuten gewisseld voor Heine Uuldriks. Niet lang daarna kwam Staphorst via Mark Veldmate dichterbij. Een goed genomen corner van Rémon Kroes werd goed binnengeknikt door de inwoner van Groningen. Nauwelijks 2 minuten later lag de gelijkmaker in het netje. Opnieuw was er een corner van Rémon Kroes voor nodig. Deze keer haalde Mark Schra hard en zuiver uit en bracht de hoop weer terug bij de Staphorst supporters. Huizen leek te wankelen, maar lag nog niet gestrekt. Staphorst kreeg nog wel een aantal mogelijkheden om de winnende goal te produceren, tot doelpunten kwam men niet meer.

Opnieuw dus puntenverlies op het eigen Noorderslag. Deze keer tegen een ploeg, waar met alle respect, normaal gesproken van gewonnen moet worden. Het zit de ploeg uit de kop van Overijssel niet mee. Maar eerlijk gezegd kan Staphorst op dit moment eenvoudigweg niet beter. Volgende week wacht koploper Excelsior’31 op Het Noorderslag. Opnieuw een kans om het geschonden vertrouwen naar een hoger level te stuwen. Het zou mooi zijn als deze keer wel de eerste thuiswinst geboekt zou worden. Voor de spelers een uitdaging om dit tegen de nummer 1 te verwezenlijken.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Frank van de Burg, Ewald Koster, Lars Heuvelman,, Reinier Crediet, Rob Mijnheer, Mark Schra, Mark Veldmate, William de Boer (55. Heine Uuldriks ) Rémon Kroes, Martijn Brakke

Scheidsrechter:       Marco Oosting uit Niekerk
Ass. scheidsrechter: R. Zuidema en S. C. Brondijk