Duur puntenverlies bij hekkensluiter

Mannen, 1, Hoofdklasse B

20 januari 2018 14:30

Alex Bos uit Elburg

Bij Staphorst onbrak René Oosterhof. De doelman is voorlopig uitgeschakeld met een gescheurde kruisband. Een hard gelag voor de ploeg van Jan Vlap. Immers met Oosterhof onder de lat ben je verzekerd van extra kwaliteit! Rutger Mulder stond voor de zware taak om de honneurs waar te nemen. Toch heeft Rutger in wedstrijden bij het tweede laten zien dat hij beschikt over voldoende perspectief. Met deze bagage op zak en de wetenschap dat er voldoende vertrouwen was, zou hij aan de bak moeten tegen Huizen. Positief daartegenover was de rentree van Mike Reuvers. De snelle aanvaller lijkt voldoende te zijn hersteld om weer van zich te laten horen.

Aan niets was te zien dat Staphorst tegen de rode lantaarndrager speelde. Huizen deed eenvoudigweg niet onder voor de brigade van Jan Vlap. Daarbij durfde de thuisploeg ook naar voren te voetballen. Dit betekende wel dat er veel ruimte lag achter de laatste linie van Huizen. Staphorst zou daar gebruik van kunnen maken. Vooralsnog zag de ploeg uit de kop van Overijssel geen kans om daadwerkelijk voor gevaar te zorgen. De eerste 45 minuten werden dan ook zonder noemenswaardige hoogtepunten afgesloten.

Het vervolg bleef eveneens onder de maat. Na 1 uur ploeteren leek er zowaar wat leven in de brouwerij te komen. Martijn Brakke kreeg een mogelijkheid, maar zag zijn slappe inzet in de handen van doelman O Niel belanden. Niet veel later kreeg Rob Mijnheer de bal op een presenteerblaadje van Martijn Brakke. Terwijl iedereen dacht dat de score zou worden opengebroken, zag de captain zijn inzet uiteen spatten op de voeten van keeper O Niel. Met nog 20 minuten op de klok zou Staphorst alles op alles moeten zetten om niet tegen puntenverlies op te lopen. Mike Reuvers werd naar de kant gehaald voor William de Boer, resultaat leverde deze wissel niet op. Het slotoffensief was voor Staphorst. De druk werd wel opgevoerd, in de stand kwam geen verandering. Een matige wedstrijd eindigde zoals hij begon.

Opstelling Staphorst: Rutger Mulder, Frank van de Burg, Ewald Koster, Mark Veldmate, Reinier Crediet, Dennis Rosink, Rémon Kroes, Mark Schra (89. Heine Uuldriks ), Rob Mijnheer, Mike Reuvers (79. William de Boer ), Martijn Brakke