Staphorst loopt in Aalten averij op

AZSV

Yefta Nyamsangya (scrimmage)
Robbin Thuss
Yordi Orriens
Rik van der Eerden
Kars Vierwind
Sjoerd te Boekhorst
Mark Schra (schot)

Mannen, 1, Hoofdklasse B

10 maart 2018 14:30

Schaper, D.

In een boeiende wedstrijd hebben AZSV en Staphorst de punten gedeeld. Over het geheel gezien was de brigade van Jan Vlap de bovenliggende partij, echter wedstrijden worden beslist door het maken van doelpunten. Kansen daarop kreeg Staphorst wel degelijk, maar of het houtwerk, of doelman Matthijs Ebbers stonden succes in de weg. Met een katerig gevoel werd de terugreis naar Staphorst ondernomen.

Was het Staphorst dat het eerste bedrijf al een overwicht had, toch was het AZSV dat als eerste de roos wist te treffen. Uit de allereerste aanval was het Yefta Nyamsangya die vanuit een kluts de bal achter keeper Wibo van Dijk wist te werken. Namens Staphorst stelde Mike Reuvers hier enkele minuten later een doelpoging tegenover. De aanvaller, die afgelopen week zijn contract met een jaar verlengde, zag zijn schot naast het doel gaan. AZSV had de zaken goed voor elkaar en gaf weinig ruimte weg. Het was dan ook geen toeval dat de roodhemden met een voordelige 1 - 0 tussenstand aan de thee gingen. Na de pauze zou het nog een hele opgave voor Staphorst worden om AZSV op de knieën te krijgen.

De rust had de bezoekers blijkbaar goed gedaan. Met vereende krachten ging Staphorst op zoek naar de gelijkmaker. Al gauw betaalde deze instelling zich uit met een wonderschone treffer van Mark Schra. De gelijkmaker leek Staphorst goed te doen. De teugels werden verder aangetrokken en de ploeg speelde vol voor de overwinning. Wat er ook werd ondernomen, de bal wilde niet tussen de palen. Drie keer de paal, opgelegde kansen en doelman Ebbers weerhielden dat Staphorst er met de winst vandoor ging. Toch zou Staphorst nog een keer door het oog van de naald kruipen. Invaller Rik van der Eerden zag in de absolute slotfase een lob van grote afstand net naast het lege Staphorst doel verdwijnen. Door dit resultaat loopt Staphorst opnieuw onnodig averij op.

Opstelling Staphorst: Wibo van Dijk, Frank van der Burg, Ewald Koster, Lars Heuvelman, Reinier Crediet, Dennis Rosink (63. William de Boer ) Rémon Kroes (58. Mark Veldmate ) Rob Mijnheer, Mark Schra, Martijn Brakke, Mike Reuvers (75. Heine Uuldriks )

Scheidsrechter:       Daan Schaper uit Dokkum
Ass. scheidsrechter: T. Balta en J. van Pommeren