Staphorst versus DFS spelen bloedeloos gelijk

DFS sv

Tim Sanders
Rick van Walsem
Alex Scheffer
Thijs Hendriks
Nick Romein
Lucién Dors

Mannen, 1, Hoofdklasse B

12 mei 2018 14:30

Midden, A.J.F.

Zonder Reinier Crediet, die tijdens werkzaamheden een slijptol in zijn onderbeen heeft gekregen en hierdoor voorlopig buitenspel staat, begon Staphorst aan de confrontatie met DFS uit Opheusden. DFS dat eerder deze week de finale van de districtbeker Oost wist te winnen, speelde om niet te verliezen. Staphorst dat een vrije week achter de rug had, kon eveneens geen potten breken. Hierdoor ontstond een wedstrijd die het aanzien nauwelijks waard was. De eerste kans kwam op naam van Staphorst. Mark Veldmate zag een kopbal rakelings voorlangs gaan. Aan de andere kant kreeg Noé Bokila een dot van een kans, echter de aanvaller vond Rutger Mulder op zijn weg. Het veld dat vooraf nog wel ( tekort ) was gesproeid, was hard en hobbelig. Dit had zeker invloed op de bal, gezien het vele stuiteren wat het lederen monster bij regelmaat deed. Voorlopig bleef het bij hard werken en werd het een duel zonder verdere hoogtepunten. Doelpuntloos werd het eerste bedrijf afgesloten.

Het vervolg was eveneens niet hoogstaand te noemen. DFS was de ploeg waar het meeste dreiging vanuit ging. Kreeg Staphorst dan geen mogelijkheden? Eerlijk gezegd bleef het bij enkele plaagstootjes. Zo zag Martijn Brakke vanuit en kluts zijn inzet op de kin van doelman Peter Veeneman uiteenspatten. Vlak voor het verstrijken van de tijd kreeg Mike Reuvers de grootse kans van de wedstrijd. Op snelheid soleerde hij langs enkele tegenstanders en besloot vrij voor de DFS keeper uiteindelijk een schot te produceren. Tot ongenoegen ging zijn poging hard voorlangs de goal van de sluitpost uit Opheusden. Achteraf bleek dit de laatste kans te zijn om tot scoren te komen, want twee minuten later floot scheidsrechter Arie Midden het duel naar het verleden.

Opstelling Staphorst: Rutger Mulder, Frank van der Burg, Ewald Koster, Mark Veldmate, Mark Schra ( 71. Sander Nooi ) Dennis Rosink, Rémon Kroes, Rob Mijnheer ( 84. Bjorn Boldewijn ) Martijn Brakke, William de Boer ( 63. Bas de Vries ) Mike Reuvers

Scheidsrechter:       Arie Midden uit Heteren
Ass. scheidsrechter: C. S. Hoogland en E. Koning