Staphorst 8 start seizoen met remise tegen Meppel!

FC Meppel 5

Sander Konterman (intikker)
... (kopbal)
Sander Konterman (afstandschot)
... (kopbal)

Mannen, 8, Groep 2 03

2 september 2017 14:30

Mangroelal, A.

Afgelopen zaterdag stond er na een lange rustperiode weer een wedstrijd op het programma voor Staphorst 8. De kicksen konden weer van de plank. Op Sportpark Ezinge in Meppel werden we om half 3 verwacht om het in de vorm van een bekerwedstrijd op te nemen tegen FC Meppel 5. Een krappe selectie van 12 wedstrijdfitte spelers moest de klus zien te klaren in Meppel. Bij aankomst van de tegenstander hadden we, gezien de vele getinte gezichten, eerder het idee een interlandwedstrijd te spelen dan een wedstrijd in de beruchte kelderklasse. Tegelijkertijd deed dit ons vrezen voor een pittig potje voetbal. Ook werd tijdens de warming-up al duidelijk dat we flink moesten lopen, gezien de temperatuur van het veld dat de voetbalschoenen onder de voeten weg deed branden.

Op een belabberd kunstgrasveld, maar met een lekker zomerzonnetje werd om 14:30 het startsein gegeven door scheidsrechter Mangroelal. FC Meppel pakte in het eerste halfuur het initiatief, maar wist maar weinig gevaar te stichten in de zestien van Staphorst. In balbezit was Meppel superieur, in kansen zeker niet. Staphorst wist de voorsprong zelfs naar zich toe te trekken in een counteraanval, waarbij Christiaan Sander op maat wist te bedienen: 0-1. Even later was Staphorst zelfs dichtbij de 0-2, ware het niet dat Karlo een levensgrote kans niet tussen de palen wist te krijgen. Even later kreeg Staphorst de deksel op de neus na een hoge voorzet van Meppel, welke werd binnengekopt door een Meppeler speler: 1-1. Lang kon Meppel niet genieten van deze voorsprong, want vlak voor rust wist Sander op miraculeuze wijze zijn tweede van de wedstrijd te maken. Een voorzet van links belande rechtstreeks in het Meppeler doel: ruststand 1-2.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet veel. Wel werd Meppel steeds dreigender. Op wonderbaarlijke wijze werden de ballen uit het Staphorster doel gewerkt. Ruben wist enkele ballen knap uit het doel te werken en Wolter wist een bal die onderweg was richting de kruising over de achterlijn te koppen. Zuur was het hoe de bal er vervolgens lullig inviel na een corner, waarbij 2 man van Staphorst in een uiterste poging de bal uit het doel te halen de keeper in pad stonden: 2-2. Staphorst wist nog enkele keren gevaarlijk uit te breken, maar wist het net niet meer te vinden. Meppel deed er alles aan om Staphorst tegen te houden, zo werd Christiaan zelfs midden op het voetbalveld ontdaan van het geel-blauwe tenue. Geel-blauwe doelpunten volgden helaas niet meer in deze eerste wedstrijd van het seizoen.

Supporters, bedankt voor de mentale steun! Ondanks dat een overwinning soms dichtbij was, was het 2-2 gelijkspel een terechte uitslag en kunnen we voor een eerste wedstrijd van het seizoen tevreden terugkijken op deze bekerwedstrijd.

Volgende week zaterdag ontvangen we voor de beker VVAK 2 uit Kerkenveld op Sportpark het Noorderslag. Aanvang: 14:30.

Verder alvast voor in de agenda; zaterdag 30 september de derby der derby’s: VV Staphorst 8 – SC Rouveen 5.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper (William Konterman), Wolter Klomp, Rick Mulder, Henry Mussche, Karlo Slager, Peter Hoeve, Robert de Vries, Laurens Konterman, Christiaan Bos, Sander Konterman.