Staphorst mist effectiviteit in bekerwedstrijd tegen VVAK

VVAK 2

... (schot)
... (schot)

Mannen, 8, Groep 2 03

9 september 2017 14:30

Woudsma K./Konterman, W.

Waar vermoedens ontstonden dat de wedstrijd niet door zou gaan door de vele regenbuien, gingen alle wedstrijden op Sportpark Het Noorderslag door, zo ook de bekerwedstrijd Staphorst 8 – VVAK 2. Starttijd stond gepland om 14:30, maar door het ontbreken van een toegewezen scheidsrechter werd de start een halfuur vertraagd. Eerste helft werd gefloten door Klaas Woudsma (die net een wedstrijd achter de rug had), tweede helft door onze geblesseerde verdediger William Konterman.

Op een ietwat drassig veld werd de eerste helft afgetrapt door onze collega’s uit Kerkenveld. De eerste helft was een helft waarin beide partijen veel kansen kregen, maar de effectiviteit mistte. Dit resulteerde in een helft met veel gemiste kansen, en een ruststand van 0-0.

De tweede helft gold voor Staphorst hetzelfde verhaal als in de eerste helft: nodige kansen werden gecreëerd, maar geen goals. Door een verdedigende fout werd VVAK al vrij vroeg in de tweede helft een doelpunt in de schoot geworpen. Wat volgde waren kansen voor beide partijen waar onder andere kopballen van Sander en Robert dichtbij waren en een afstandsschot van Peter op de lat belande. De bal en het net ontweken elkaar deze wedstrijd vakkundig, waardoor de bal er simpelweg niet in kon. In een uiterste poging om nog op gelijke hoogte te komen, liep Staphorst in de slotfase ook nog tegen een 0-2 achterstand op. Dit was ook direct de eindstand.

We willen de bezoekers, die ondanks de wedstrijd van Staphorst 1 tegen de amateurs van Ajax en gratis bier in de kantine toch ons supporten bedanken voor de steun. Komend weekend spelen we de derde en laatste wedstrijd in de poulefase tegen ZZVV 3 thuis. Aanvang 14:30. Aangezien alleen de nummer één van de poule doorgaat, is het een onmogelijke opgave geworden om nog groepswinnaar te worden in de poule

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp, Rick Mulder, Henry Mussche, Karlo Slager, Carlos Dunnink (Sander Konterman), Robert de Vries, Laurens Konterman, Peter Hoeve, Christiaan Bos