ACV 3 - Staphorst 3

ACV 3

Mannen, 3, 1e klasse A

7 oktober 2017 14:45

Na een alleszins behoorlijke competitiestart met een zege en een even knap als zuur gelijkspel, kregen we vandaag de kans om hier een goed vervolg aan te geven in Assen. Vorig seizoen stapte ACV 3 uit de competitie, nadat men bleek te grossieren in nederlagen en wedstrijden afzeggen. Dankzij het weer en het ontbreken van dug-outs (die naar eigen zeggen op het hoofdveld liepen te voetballen), speelde het tafereel zich af in een entourage die niet heel erg tot de verbeelding sprak. Het gevolg was dan ook dat er welgeteld 3 toeschouwers waren, die door ondergetekende voor gek zijn verklaard.

ACV kwam een een kwartier voor aanvang een beetje lacherig en laks het veld op gewandeld, maar bleek voetballend wel degelijk iets te kunnen. Nadat de bal in beweging gebracht was, was de start nog niet eens heel onaardig te noemen, maar na een minuut of 10 leek het zeker van onze kant nergens meer op. Toch dachten we op voorsprong te komen met een goede goal, maar de leidsman zakte zo mogelijk nog verder door de ondergrens en keurde het doelpunt af wegens.. Tsja, wegens niks eigenlijk. Een wedstrijd op een zwaar veld met veel wind en nog meer regen is doorgaans al geen garantie voor een voetballend hoogstaande wedstrijd, maar nu werd het fysieke aspect ook nog eens compleet weggenomen, waardoor er echt niets over bleef om van te genieten. Onze Asser gastheren waren de minst slechtste van de 2 en kwamen uiteindelijk ook op een min of meer verdiende voorsprong. Het vervolg van de 1e helft sla ik verder over.
In de rust, met een lauwwarm bakkie thee, werd er geprobeerd de boel een beetje anders te organiseren en iets meer grip te krijgen.
De regen leek een beetje op te zijn en de wind ging wat liggen aan het begin van het tweede bedrijf, iets dat al gauw niet zo onvoordelig uitpakte voor ons. Er kwam meer ruimte en we werden zelf nauwkeuriger in de passing en iets stabieler achterin, waardoor we het spel goed onder controle kregen. Henri klopte zn tegenstander op snelheid en schoot via een arm van de tegenstander de 1-1 tegen de touwen. Vervolgens ging het snel de goede kant op voor ons. Gert Jan schoot 2x prima binnen, na 2x een uitstekende assist van Alex. Na 1-2 en 1-3, maakte Hendri 1-4. ACV was de weg kwijt en leek al vrij snel conditioneel opgebrand. Met nog een kwartier te spelen pikte Yannick de bal op van de voet van een tegenstander en schoot zuiver en strak vanaf 45 meter over de keeper. Een prachtig slotakkoord, zo besloot de leidsman en liet het welbekende eindsignaal klinken. ACV vond dat prima, wij ook. Na 3 kwartier onszelf te hebben verzopen en een half uur goed voetbal was het tijd voor een douche en een biertje.
Na 3 wedstrijden voeren we de ranglijst aan, een knappe prestatie en een herhaling van vorig jaar. Al weten we allemaal nog Hoe moeilijk we het toen kregen na de winterstop.

Volgende week zaterdag, 14 oktober, spelen we om half 3 thuis. Schroom niet, wees welkom!