Staphorst 3 - CVVO 2

CVVO 2

Rurik Wind (achter standbeen)
... (intikker)

Mannen, 3, 1e klasse A

14 oktober 2017 14:30

W.Weuring

Na vorige week een uitwedstrijd tegen ACV afgewerkt te hebben in een Kelderklasse-waardige setting, mochten we vandaag onder heerlijk nazomer weer op eigen veld aantreden tegen CVVO uit Lemmer. Als koploper, vergeet u dat alstublieft niet.

Rond de klok van 1 werden we geknipt en geschoren vastgelegd op de eeuwige plaat, ten behoeve van het completeren van de website. Na een lullige 3 kwartier lanterfanten, konden we eindelijk de benen strekken met de warming up.

In het kader van ‘de week van dr scheidsrechter’ overhandigden we voor aanvang een krentewegge aan de leidsman.

Verder nutteloze informatie, maar langs deze weg wil ik alle mannen die wekelijks het gezanik van beperkte amateurvoetballers trotseren, van harte bedanken voor het geduld, tijd en energie die ze erin willen stoppen. Chapeau!

Onze start was goed, vrij goed zelfs. Druk zetten, combinaties, loopactie, eigenlijk alles zat erin. Onze tegenstander wist zich er geen raadmee en leek al vroeg rijp voor een tegentreffer. In 90% van de gevallen moet je die echter zelf maken, en dat kostte ons de nodige moeite. Na een tig-aantal frisse aanvallen braken we eindelijk de van via Rurik, die kenmerkend en dus ook beheerst binnenschoot. Na een half uur wachten stonden we eindelijk waar we wilden zijn. Echter, het bekende Staphorst 3-kwaaltje speelde ons al relatief snel weer parten. We lieten het initiatief liggen en gingen verder als toeschouwer. In de 10 minuten voor rust creëerde CVVO niet eens zelf heel knap kansen, maar hielpen we ze er uitstekend bij. De stand bij rust was dan ook 1-4. Voor een direct betrokkene schi int de spanning langs de lijn ongezond te zijn, in dit geval was de ergernis zeker ziekelijk.

Thee. Traditie in de rust, maar Red Bullwas meer op zn plaats geweest. Energie en initiatief was ver te zoeken en ondanks dat deze boodschap overduidelijk was, was verandering in de tweede helft ver te zoeken. We bleven emmeren, grossierden nog meer in balbezit dan de eerste helft en kregen een 1-5 om de oren. Totaal geflatteerd, maar niet heel verrassend. I'm de aanloop naar de derby der derby’s volgende we3k een ongekende flater, tegen een tegenstander waartegen een omgekeerde uitslag prima had gekund. Conclusie van deze zijde: een half uur uitstekend, daarna hemeltergend slecht door een gebrek aan energie en initiatief. Schaamte is wat ons rest.

Kleine voetnoot, een wedstrijdverslag van een andere direct betrokkene: offday.

Volgende week om half 1 beloven we beterschap. Thuis tegen Genemuiden laten we graag zien dat we het iets langer dan een half uur kunnen