Staphorst 3 - Genemuiden 3

... (intikker)

Mannen, 3, 1e klasse A

21 oktober 2017 12:30

De derby die eenieder automatisch prikkelt, werd vandaag gespeeld onder een heerlijk nazomers zonnetje. Voorafgaanf werden er weer de wekelijkse boetes uitgedeeld voor te laat komen, waardoor ik u kan melden dat we in mei naar alle waarschijnlijkheid een weekje naar de Malediven gaan.

Met de aanvulling van 4 spelers van het 2e, een wekelijks ritueel ondertussen, hadden we een prima selectie op papier. De start van het eerste bedrijf was voor de mannen uit Genemuiden, met strakke inspeelpasses. Na een minuut of 10 zwakte de zuiverheid iets af, en in dezelfde minuten verdraaide Tukkes de knie, waardoor we noodgedwongen moesten wisselen. Met Rurik op linksbuiten en Yannick naar links, hadden we een heerlijke drive naar voren over links. Dat resulteerde al snel in doelgerichte acties. Na een slim overstapje van Barry, tikte Henri de 1-0 tegen de touwen. Normaliter voor ons het sein om vrolijk achteruit te gaan lopen, maar vandaag deden we dat anders. Na weer een serie lekkere aanvallen scoorde Martijn met een fraai lobje. Nadat Erwin de marge nogmaals had vergroot, leken we op rozen te zitten. Echter hebben rozen ook stekels, en één stekeltje zorgde ervoor dat een mooie boogbal de 3-1 op het denkbeeldige bord zette. Doordat we voor rust via Henri en Rurik zelfs op 5-1 kwamen, was het bakkie oldewiemslobber in de rust een lekker rustig bakkie. Na rust konden we het hoge niveau niet echt vasthouden. Dit leverde de gasten een aardige goal op, waardoor we toch weer een beetje moesten opletten. De derby bleef overwegend vriendelijk op een wilde schop van het linksbackje van Genemuiden na. Voetballend bleven we iets beter, kregen we kansen en zagen een viertal ballen opeenvolgend op de paal, lat en naast caramboleren, waardoor de marge op 3 bleef steken. De eerstvolgende carambole was echter aan de andere kant, en zeilde over Andries tegen de touwen. Of tegen de tie rips, aangezien het net voor de 3e thuiswedstrijd op rij kunstmatig gefixt moest worden. In ieder geval: 5-3. Het verdere verloop was ietwat rommelig, en leverde niet veel noemenswaardige feiten op. Al met al een terechte overwinning, leuke wedstrijd en dus een mooie middag. Volgende week een lastige uitwedstrijd tegen Blauw Wit in Leeuwarden.