Staphorst 8 vernedert Tollebeek met monsterscore!

Tollebeek 4

... (schot)
... (schot)
Assist: Alwin Kuiper
...
Assist: Alwin Kuiper
Karlo Slager (schot)
Assist: Peter Hoeve
Assist: Peter Hoeve

6e klasse Q

23 september 2017 15:00

Van Breugel, J.

Staphorst 8 reisde gisteren af naar de Noordoostpolder om het op te nemen tegen de 4e selectie van Voetbal Vereniging Tollebeek. Het decor van deze wedstrijd was het hoofd(kunstgras)veld op Sportpark Tollebeek. Waar we vorig seizoen met een 8-1 stand het seizoen afsloten tegen Tollebeek, mochten we deze dag deze prestatie zien te verbeteren tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen.

Gedurende de wedstrijd werd al snel duidelijk dat Staphorst deze middag aan haar doelsaldo zou kunnen gaan werken. Waar Staphorst vol op de aanval ging en veelvuldig wist te scoren, was het soms iets te aanvallend ingesteld waardoor Tollebeek toch nog tweemaal tot scoren wist te komen. Verder had Staphorst de eerste helft weinig te duchten van de tegenstander en kwam Tollebeek er nog gematst vanaf met een 2-8 achterstand. Met een ruime voorsprong werd er relaxed richting de kleedkamers gewandeld.

Een vereiste was na de eerste helft toch wel (om voor het eerst in de historie van dit Staphorst 8) de dubbele cijfers op het scorebord te krijgen. Dit bleek een eenvoudige klus, want waar er in de eerste helft nog enigszins weerstand werd geboden door Tollebeek, was dit in de tweede helft nog minder. Hierdoor kon Staphorst constant in de aanval en wist het in de tweede helft nog eens 12 keer het net te vinden. Er werd zelfs nog even met een man minder gespeeld: Karlo was even geblesseerd en een eveneens geblesseerde Carlos kon hem niet vervangen. Gelukkig kon Karlo even later de wedstrijd hervatten. Tollebeek moest ook nog met een man minder spelen nadat Tollebeek harder begon in te grijpen en een speler van Tollebeek zich niet meer wist in te houden en natrapte op Henry. Duidelijke conclusie na deze middag was dat het krachtsverschil tussen Staphorst en Tollebeek toch net iets te groot was.

Na al het doelpuntgeweld even de balans op maken:

Goals: 7x Christaan, 5x Robert, 4x Peter, 1x Karlo, 1x Laurens, 1x Carlos, 1x Henry

Assists: 2x Peter, 5x Karlo, 3x Robert, 3x Laurens, 3x Christiaan, 2x Stefan, 2x Alwin

Volgende week staat de dorpsderby op het programma tegen SC Rouveen 5. Wees allen welkom op ons eigen Sportpark het Noorderslag. Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp, Rick Mulder, Henry Mussche, Stefan Konterman, Robert de Vries, Karlo Slager, Laurens Konterman, Peter Hoeve (Carlos Dunnink), Christiaan Bos