Zwaarbevochten zege voor Staphorst 8 in Vollenhove!

VENO 3 za.

... (intikker)
Maarten Bisschop (intikker)
Assist: Alwin Kuiper
...
Robert de Vries (afstandschot)
... (intikker)

6e klasse Q

24 maart 2018 14:30

Zaterdag mochten we na een week vrijaf weer de wei in. Uit in Vollenhove werd er aangetreden tegen VENO, wat na enig onderzoek Via Eenheid Naar Ontplooiing schijnt te betekenen. Met een wedstrijdselectie van dertien man omdat Erwin, Peter, Laurens en Christiaan in de ziekenboeg zitten werd er om 14:30 gestart. Dat dit een belangrijke wedstrijd is voor onze titelaspiraties was op voorhand duidelijk. VENO had na ons de minste verliespunten. Kortom: verliezen was geen optie.

Het begin van Staphorstzijde was niet best. Hoewel de shirtkleuren van beide teams totaal niet op elkaar lijken, deed het spel anders vermoeden. Veel ballen werden onnodig bij de tegenstander in de voeten gespeeld. Dat dit belabberde spel in tegengoals zou leiden leek onvermijdelijk en werd al snel waarheid. Miscommunicatie in de verdediging zorgde ervoor dat de spits van VENO de bal rustig in het doel kon werken. Na dit belabberde begin krabbelde Staphorst weer overeind en ging het op jacht naar de gelijkmaker. Na enkele keren gevaarlijk te zijn geweest, kwam de gelijkmaker op naam van Maarten. Nadat Alwin met gevaar voor eigen leven de bal langs de keeper kopte, kon Maarten de bal in het doel werken. Een gehavende Alwin moest even verzorgd worden voor zijn bloedneus, maar kon de wedstrijd gelukkig hervatten. Al zoekend naar de voorsprong was Maarten dichtbij z’n tweede, maar zoefde de bal rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Even later was het Maarten die de bal (wel of net niet) wist binnen te houden en af gaf aan Robert. Robert haalde vervolgens fantastisch uit en de bal vloog binnenkant paal in het doel. Dit leverde de nodige frustratie op bij de mannen in het rood die zeker wisten dat de bal over de zijlijn was geweest. Helaas voor hen was de grensrechter druk met andere zaken en keurde de scheids de goal goed. Het fysiek sterke team van VENO hervatte geërgerd de wedstrijd en deelde her en der de nodige tikjes uit. Een overtreding en commentaar op de leiding leverde een speler van VENO een gele kaart op en hij moest de rest van de eerste helft dus op de bank brommen. In deze periode leek Staphorst door te kunnen drukken, maar kreeg het deksel op de neus toen een speler van VENO de bal langs Rémon in het doel wist te werken. Nadat een voorzet van VENO nog op de deklat belande, mocht Staphorst helemaal niet meer klagen met de 2-2 ruststand.

In de rust werd er nog eens op gehamerd dat er absoluut niet verloren mocht worden, wat zorgde voor furieus startend Staphorst. Enkele goede aanvallen leidden tot gevaarlijke schoten en een bal op de paal van Sander. Vervolgens werd het spel weer minder en kwam VENO weer wat meer aan aanvallen toe. Voor VENO leidde dit niet tot grote kansen. Voor Rick leek de tweede helft nog een vervelend staartje te krijgen. Met gevaar voor eigen leven (en kinderen) werkte hij de bal weg, maar werd hij vol in het klokkenspel geraakt door zijn directe tegenstander. Gelukkig kwam Rick na enkele oerkreten weer in de benen. Na dit opvallende moment ging Staphorst op zoek naar de winnende. Deze kwam er via een corner. Op aangeven van Robert wist Maarten de bal binnen te rossen en hiermee z’n tweede van de wedstrijd te maken. Na deze goal werd de defensieve modus ingeschakeld. Alle ballen die ook maar iets van gevaar konden opleveren werden richting de helft van de tegenstander gerost. Hoewel een gelijkspel gezien het spel misschien de eerlijkste uitslag was geweest, wist Staphorst de drie punten uit het vuur te slepen.

Om in de race te blijven voor de titel moeten ook mindere wedstrijden gewonnen worden. Het vertoonde spel was zeker niet om over naar huis te schrijven, maar belangrijk was deze overwinning wel. Op de andere velden wisten ook concurrenten Rouveen en SVBS te winnen, wat dus niets veranderd aan de voorsprong op deze teams op de ranglijst.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Erik-Jan de Weerd, Wolter Klomp, Rick Mulder (William Konterman), Henry Mussche, Carlos Dunnink (Karlo Slager), Robert de Vries, Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Sander Konterman, Maarten Bisschop.