Staphorst 8 wint thuis met ruime cijfers van concurrent Flevo Boys!

Flevo Boys 6

Peter Hoeve (kopbal)
Karlo Slager (schot)
... (schot)
... (penalty)
Robert de Vries (vrije trap)
Robert de Vries (afstandschot)
Assist: Karlo Slager
Robert de Vries (penalty)

6e klasse Q

11 november 2017 14:30

Klaas Koobs

Op de 11e dag van de 11e maand van 2017 stond er een affiche op het programma tussen Staphorst 8 en Flevo Boys 6. Gezien de ranglijst werd dit vooraf beschouwd als een wedstrijd die gewonnen moest worden. Met nog twee cruciale wedstrijden in het vooruitzicht tegen SC Rouveen en SVBS’77 komende week was het noodzaak om deze wedstrijd met een goed gevoel af te sluiten. Scheidsrechter van dienst was Klaas Koobs, die klokslag 14:30 het eerste fluitsignaal liet horen.

Staphorst startte gretig en geconcentreerd aan de wedstrijd. Al vroeg in de wedstrijd deed Peter het netje bollen door een voorzet van Robert knap binnen te koppen: 1-0. Een tiental minuten later wist Karlo het net te vinden door een lage voorzet op maat van Christiaan perfect binnen te schieten. Na deze goede goals, zette Flevo Boys aan met als gevolg een goal. Een aanvaller van Flevo Boys schoot de bal via de hand van Wolter binnen: 2-1. Niet veel later werd een voorzet door iedereen gemist en kwam Staphorst goed weg doordat de bal via de lat weer in het veld belande. Op een spekglad veld ging Staphorst op zoek naar een 3e goal om het verschil in stand weer wat groter te maken. Laurens was dichtbij, maar zag zijn schot via het been van de keeper naast gaan. Christiaan wist het net wel te raken, nadat hij de bal ontving van Robert en met een fenomenale actie de keeper wist te verschalken. Flevo Boys kwam in het restant van de eerste helft nog een paar keer dichtbij, maar Ruben had een goed weerwoord. Met een ruststand van 3-1 werd de kleedkamer opgezocht.

Flevo Boys wist in de eerste helft niet echt te overtuigen en ging de tweede helft op zoek naar goals om het weer spannend te maken. Er ontstonden kansen, maar geen goals. Vervolgens wist Staphorst via een prachtig ingeschoten vrije trap door Robert de voorsprong uit te breiden. Flevo Boys wist hierna wel tot scoren te komen, al waren ze hiervoor wel een strafschop nodig. Een aanvaller van Flevo Boys werd in de zestien neergehaald door Wolter. Wat volgde was een vrijwel onhoudbaar ingeschoten pengel: 4-2. Als Flevo Boys hierdoor al geloof had in een goede afloop werd dit door Robert teniet gedaan door met een schitterend afstandsschot zijn tweede van de wedstrijd te maken. Hierna werd de voorsprong nog verder uitgebreid door een schot van Christiaan op aangeven van Karlo. Het werd zelfs nog 7-2 via een strafschop. Robert werd neergehaald in de zestien meter en rekende af met de eeuwenoude voebalwet dat een speler op wie de overtreding is begaan de strafschop niet zelf moet nemen. Een zuivere hattrick was het gevolg, waardoor Robert de wedstrijdbal na de wedstrijd mocht opeisen.

Met deze prima overwinning werd er revanche genomen op de belabberde wedstrijd van de week ervoor tegen Alcides 2. Deze overwinning smaakt naar meer driepunters.

De volgende kraker staat aanstaande donderdag alweer op het programma waarbij we het opnemen tegen buurdorp en aartsrivaal SC Rouveen 5. Aanvang 19:00 op het eigen Sportpark het Noorderslag, be there!

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper (Erik-Jan de Weerd), Wolter Klomp (Rick Mulder), Tim Krale, Henry Mussche, Sander de Weert, Robert de Vries, Karlo Slager, Christiaan Bos, Peter Hoeve, Laurens Konterman