Staphorst 8 versterkt koppositie in Meppel!

Alcides 2

... (schot)
Assist: Ruben Hoeve
... (afstandschot)

6e klasse Q

10 maart 2018 14:30

Gisteren mochten we naar de buren van Alcides Zaterdag 2. Waar het een week eerder nog weer was om op de schaatsen te staan, was het gisteren prima weer voor een potje voetbal. Na het niet al te beste gelijke spel eerder dit seizoen tegen de Alcideanen had Staphorst iets recht te zetten.

Om 14:30 werd op het natuurgrasveld het eerste fluitsignaal gegeven door de scheidsrechter van dienst. De eerste helft was een helft met rommelig voetbal. Veel (lange) ballen kwamen niet aan op hun bestemming. Desondanks was Staphorst wel de dreigendste partij, maar kon het in het eerste gedeelte van de wedstrijd de kansen niet omzetten in goals. De brilstand bleef op het scorebord tot het moment dat Robert met een mooie solo de bal achter de keeper wist te plaatsen: 0-1. De intentie na deze goal was duidelijk: de uitslag snel vergroten. Helaas gebeurde het tegengestelde. Alcides werd dreigender en een aanvaller wist vanaf randje zestien de bal in de kruising te knallen. Hiermee was de stand weer rechtgetrokken. Alcides probeerde door te drukken maar wist niet te scoren, mede dankzij goede reddingen van Rémon. Aan de ander kant van het veld ging een volley van Laurens maar rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Even later wist Laurens dan toch zijn goal mee te pikken. Ruben gaf de bal vanaf rechts voor en Laurens kon de bal aannemen en binnentikken: 1-2. Dit was ook de ruststand. Hoewel we de voorsprong in handen hadden, was het wel duidelijk dat de strijd nog lang niet gestreden was.

De tweede helft was van Staphorst kant een stuk dreigender. Al redelijk vroeg in de tweede helft kon Maarten zich laten gelden aan de rechterkant. Na een paar man gepasseerd te hebben werd de keeper ook omspeelt: 1-3. Minuten later was het wederom Maarten die de keeper wist te passeren. Een prachtige bal van achteruit van Robert belandde over de defensie van Alcides, waarbij Maarten goed gebruik wist te maken van zijn snelheid en het net liet bollen. Staphorst kreeg in deze fase van de wedstrijd o.a. via Sander en Laurens nog grote kansen om het verschil in stand nog groter te maken, maar slaagde hier niet in. Alcides wilde een aansluitingstreffer forceren en ging vol op de aanval. Rémon wist enkele ballen uit het doel te halen, maar een onhoudbaar schot in de kruising kon niet worden voorkomen. De laatste goal van de wedstrijd was voor Staphorst. Een schot van Sander na een voorzet van Laurens werd knap gehouden door de keeper van Alcides. Uit de ontstane corner was dezelfde combinatie wel succesvol. Met een puike kopbal werd de keeper kansloos gelaten door Sander.

Na de wedstrijd kwam het nieuws binnen dat zowel de nummer 2 als de nummer 3 van de ranglijst (Rouveen en SVBS’77) verloren hadden. Staphorst 8 heeft met deze overwinning dus een goede slag geslagen in de race om de eerste plek van de ranglijst.

Komende week hebben we geen wedstrijd dus kunnen we rustig afwachten wat de concurrentie doet. Over twee weken staat een nieuwe uitdaging te wachten in Vollenhove tegen VENO 3.

Opstelling Staphorst 8: Rémon Veijer, Alwin Kuiper (Erik-Jan de Weerd), Wolter Klomp, William Konterman (Rick Mulder), Henry Mussche, Ruben Hoeve (Carlos Dunnink), Robert de Vries, Karlo Slager, Laurens Konterman (Sander Konterman), Maarten Bisschop.