Staphorst 8 pakt winst na ware thriller tegen VV Steenwijk!

vv Steenwijk 1

Peter Hoeve (schot)
Assist: Mark Mulder
... (vrije trap)
... (kopbal)
... (e.d.)
Assist: Mark Mulder
...

6e klasse Q

7 oktober 2017 14:30

Met een schuin oog op buienradar en met de hoop dat het weer wat beter zou worden werd er gisteren afgereisd naar Steenwijk. Op het programma stond een wedstrijd tegen het voor ons volstrekt onbekende team van VV Steenwijk. Eenmaal aangekomen in Steenwijk werd na de veldinspectie al duidelijk dat het een middag glibberen werd op het natuurgrasveld van Steenwijk. Een met een laag met zand bedekte mat was het decor van wat een ware thriller zou worden.
Rutger Meinen van Staphorst 3 en Jeffrey Bloemert en Mark Mulder van de A’s versterkten het team in Steenwijk i.v.m. afwezigen door blessures en andere verplichtingen.

Tijdens de tactische besprekingen werden al wat cruijffiaanse uitspraken gedaan als “Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander”. Deze uitspraak bleek achteraf uitstekend van toepassing op deze wedstrijd.
Staphorst begon sterk aan de wedstrijd en het eerste kwartier had Steenwijk voetballend weinig te vertellen. Op aangeven van Mark wist Peter in deze periode van de wedstrijd de score te openen: 0-1. Bij Staphorst heerste na de openingsfase het gevoel dat het een redelijk makkelijke wedstrijd zou worden. De twintig doelpunten tegen Tollebeek evenaren zou moeilijk worden, maar dit team moest zeker aan de zegekar gebonden worden. Niets was minder waar. Door meerdere momentjes waar het er niet lekker uitzag in de Staphorster defensie wist Steenwijk maar liefst viermaal te scoren en keek Staphorst voor rust nog tegen een 4-1 achterstand aan. Staphorst ging aan het eind van de eerste helft nog vol op de aanval, waarbij de keeper van Steenwijk meerdere malen tot het uiterste moest strekken om de ballen uit het doel te houden. Een tweede goal voor Staphorst voor de rust kwam er nog, hoewel hier wel een verdediger van Steenwijk voor nodig was. Een verdediger van Steenwijk werkte de bal ongelukkig in eigen doel, waarmee hij ook direct de ruststand op het bord zette: 2-4.

Met een 4-2 achterstand en het gevoel dat deze tegenstander voetballend zeker niet beter was dan Staphorst werd de tweede helft gestart. Al redelijk snel werd de aansluitingstreffer genoteerd: Christiaan wist een corner genomen door Mark, met een kopbal te verwerken tot goal. Met het gevoel nu door te kunnen drukken, wist juist Steenwijk even later de score te vergroten: 5-3. Wederom voor Staphorst de taak om op zoek te gaan naar de aansluitingstreffer. Deze kwam er nadat Sander op aangeven van Henry de bal in het doel wist te werken. Vervolgens ontstond er een herhaling van zetten. Hoofdrol was hierbij weggelegd voor de grensrechter, voor wie een afspraak bij de firma Specsavers zeker niet zou misstaan. Een middenvelder van Steenwijk wist de bal, die wagenwijd over de zijlijn was geweest de diepte in te spelen, waarbij de spits koeltjes afrondde. Ondanks hevige protesten aan Staphorst zijde wilde de scheidsrechter niets weten van een afgekeurde goal.
Om geen punten te verspelen, moest er in 25 minuten tijd 3 keer gescoord worden. Vol op de aanval was het devies. Sander zag een schot van richting veranderd worden en in het doel ploffen. Nu moest er dan toch echt doorgedrukt worden. Grote kansen voor Staphorst volgden, waarbij Jeffrey de grootse kreeg. Een voorzet van Robert leek er bijna niet, niet in te kunnen, maar belande toch naast het doel. Toen een middenvelder van Steenwijk  in de 70e minuut de gele kaart werd getoond, was het één en al  eenrichtingsverkeer naar het doel van Steenwijk. De gelijkmaker kwam even later, nadat Christiaan op maat werd bedient door Rutger en de bal binnenschoot. Niet veel later was het wederom Christiaan die een corner van Sander met wederom het hoofd binnen werkte: 6-7! Met man en macht werd de slotfase verdedigend doorgebracht om de voorsprong te verdedigen. Met succes, want na 90 minuten spelen was het Staphorst dat met een glimlach het veld kon verlaten.

Komende week komt angstgegner SVM 4 uit Marknesse op bezoek in Staphorst. Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp (Robert de Vries), Rick Mulder, Henry Mussche, Jeffrey Bloemert, Rutger Meinen, Karlo Slager (Sander Konterman), Christiaan Bos, Peter Hoeve, Mark Mulder