Staphorst 8 pakt drie belangrijke punten in Emmeloord!

Flevo Boys 6

... (schot)
Christiaan Bos (afstandschot)

6e klasse Q

12 mei 2018 14:30

Afgelopen zaterdag stond er eerste van een serie van zes wedstrijden in drie weken tijd op het programma. Uit in de Noordoostpolder moest er gespeeld worden tegen Flevo Boys 6. Aan wissels was deze middag geen gebrek; met de voltallige selectie werd er afgereisd naar Emmeloord.
De voorbereidingen voor het duel verliepen vrij moeizaam. Onderweg naar Emmeloord ging de brug vlak voor onze neus open en eenmaal aangekomen bij Flevo Boys bleek onze kleedkamer ook nog eens op slot te zitten. Gelukkig was het weer goed en kon er buiten de kleedkamer al deels omgekleed worden.
Vooraf was al bekend dat er voor Flevo Boys een kratje gerstenat op het spel stond, die ze bij een overwinning van onze rivaal Rouveen zouden ontvangen. Een gemotiveerde tegenstander was dus op voorhand een gegeven.

Het begin van Staphorst was belabberd. In het eerste kwartier kwamen we er niet aan te pas en was het Flevo Boys dat het spel bepaalde. De nodige slordige passes zorgden voor gevaarlijke momenten voor het Staphorst doel. Was het dan toch de spanning van de titelstrijd, wat zorgde voor de slechte openingsfase? Flevo Boys wist na een verdedigende fout de bijnaam van onze keeper in stand te houden: 1-0. Na deze goal wist Rémon in deze lastige fase van de westrijd enkele keren erger te voorkomen. Op een punt waarop Staphorst snakte naar de gelijkmaker wist Carlos uit het niets met een fantastische volley de gelijkmaker te noteren. Vanuit de kluts kwam de bal hoog voor de voeten van Carlos die een wereldtreffer achter zijn naam kon noteren. Na deze gelijkmaker won Staphorst de grip op de wedstrijd terug. Enkele gevaarlijk momenten voor het doel van Flevo Boys zorgden bijna voor de voorsprong. Uiteindelijk deed de keeper van Flevo Boys een duit in het zakje door de bal zo in de voeten van Christiaan te spelen. Christiaan wist de bal in het lege doel te werken, en luisterde hiermee zijn rentree op met een goal. Ruststand: 1-2.

Met het lekkere gevoel van de voorsprong kon de tweede helft in gang worden gezet. Het was Flevo Boys dat op zoek ging naar de aansluitingstreffer, maar op enkele kansjes na niet heel gevaarlijk wist te worden. Aan de andere kant was Staphorst slordig in het verzilveren van de kansen en bleef de marge lang steken op één doelpunt. Even leek het erop dat William een goal op zijn naam zou krijgen. Een schot van William liet de keeper de bal ogenschijnlijk over de lijn rollen, maar de scheidsrechter van dienst wilde niets weten van een goal. Uiteindelijk kwam de verlossende 1-3 vanaf de voet van Christiaan, die, na uitstekend voorwerk van Sander, de bal met een punter langs de keeper wist te schieten.
Met een 1-3 stand op het scorebord floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en kon er genoten worden van een welverdiend overwinningsbiertje.
Verder goed nieuws is dat Peter deze tweede helft weer wat speelminuten kon maken na een lange enkelblessure.

Onze concurrent SC Rouveen 5 kon deze middag een 0-3 overwinning tegen SV Ens noteren omdat de tegenstander niet kon spelen deze middag. De spanning aan kop blijft dus onverminderd hoog. Morgen staat de volgende wedstrijd alweer op het programma. Om 19:00 wordt in Staphorst het beginsignaal gegeven voor de inhaalwedstrijd tegen SCN 3.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Alwin Kuiper, Wolter Klomp (Rick Mulder), Erik-Jan de Weerd, (William Konterman), Henry Mussche, Carlos Dunnink (Ruben Hoeve), Robert de Vries, Karlo Slager, Christiaan Bos (Sander Konterman), Laurens Konterman (Peter Hoeve), Maarten Bisschop.