Staphorst 8 boekt eenvoudige overwinning in Ens!

Ens 3

Maarten Bisschop (afstandschot)

6e klasse Q

19 mei 2018 14:30

Daams, AH

Afgelopen zaterdag reisden we, na vorige week naar Emmeloord te zijn geweest, wederom naar de Noordoostpolder. Dit keer kon de navigatie ingesteld worden op Sportpark de Seidelhorst in Ens. Deze wedstrijd moest nog ingehaald worden i.v.m. de slechte toestand van de velden in de winter. Op weg naar Ens kwam de wedstrijd nog in gevaar door autopech van Henry z’n bolide. Gelukkig konden we met zes man in één auto gepropt onze weg vervolgen en op tijd arriveren op het sportpark. Om 14:30 werd op een prima natuurgrasveld de aftrap verricht.

Na de teleurstellende wedstrijd van afgelopen dinsdag tegen SCN had Staphorst wat goed te maken in Ens. Waar we afgelopen dinsdag nauwelijks gevaarlijk werden voor het doel van de tegenstander was dit in Ens zeker niet het geval. Staphorst werd veelvuldig gevaarlijk, maar miste nog de scherpte in de afronding. Uiteindelijk werd het bij de eerste goal geholpen door de tegenstander. Een handsbal in het strafschopgebied zorgde voor een pengel, welke benut werd door Sander. Enkele minuten later kreeg Karlo het op de heupen, door vanaf de middenlijn op messiaanse wijze de verdediging van Ens te kijk te zetten en de bal rustig langs de keeper te spelen: 0-2. Ook Carlos wist na vorige week, ook nu weer een goaltje mee te pakken. Op aangeven van Sander werd de bal strak in de linkerhoek geschoten. De laatste goal van de eerste helft kwam op naam van Maarten. Of het zo bedoeld was is nog maar de vraag, maar een voorzet/schot vanaf de zijkant belande op mooie wijze in het doel: 0-4. Sander kwam nog het dichts bij de 0-5, maar ragde een voorzet van Henry vol op lat. Het verhaal gaat dat het houtwerk nog steeds staat te trillen van deze uithaal en dat de inwoners van Ens even bang waren voor een soortgelijke situatie als in Groningen.

Met een comfortabele 0-4 stand werd de kleedkamer opgezocht. Enig kritiekpuntje over de eerste helft was de 0-4 stand. Gezien de kansen waren we eigenlijk nog te mild geweest voor Ens.

De tweede helft werd furieus gestart. Binnen 10 minuten konden al twee goals worden bijgeteld. Eerst was het Sander, die op aangeven van Robert, zijn tweede van de middag kon binnenschieten. Minuten later was het Laurens, die in het strafschopgebied de bal langs de keeper kon schieten: 0-6. In het restant van de tweede helft ging de druk er wat van af, werden er nog wel kansen gecreëerd maar werd er niet meer gescoord. In het restant van de tweede helft konden verder weinig spectaculaire zaken worden genoteerd.

Opmerkelijk feitje na afloop van deze wedstrijd is dat we deze wedstrijd zowaar geen tegengoals wisten te incasseren. Dit tot grote blijdschap van onze keeper ‘Rémon nooit-de-nul Veijer’, die vanaf heden door het leven gaat als ‘Rémon zelden-de-nul Veijer’. Laten we hopen dat deze bijnaam binnenkort weer onder het mes moet.
Verder is het doelsaldo deze wedstrijd wat opgekrikt, wat betekend dat het doelsaldo van Staphorst t.o.v. Rouveen nu 4 doelpunten in de plus staat, mocht dit bepalend worden in de kampioensstrijd.

Met nog drie cruciale duels voor de boeg, waaronder een rechtstreeks duel met Rouveen, barst de titelstrijd nu echt los. Eerst moet er komende zaterdag echter gewonnen worden van FC Meppel. Om 12:30 wordt er in Meppel afgetrapt.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Alwin Kuiper, Rick Mulder (Wolter Klomp), Ruben Hoeve, Henry Mussche, Carlos Dunnink, Robert de Vries (William Konterman), Karlo Slager, Maarten Bisschop, Sander Konterman, Laurens Konterman