Staphorst 8 stelt goede uitgangspositie op eenvoudige wijze zeker tegen FC Meppel!

FC Meppel 6

Maarten Bisschop (afstandschot)
Assist: Karlo Slager
Karlo Slager (stift)
Assist: Karlo Slager
Ruben Hoeve (schot)

6e klasse Q

2 juni 2018 14:30

Klaas Compagner

Met afgelopen zaterdag de een-na-laatste competitiewedstrijd, bereikt de competitie nu echt bijna haar einde en de titelstrijd haar climax. Een goede uitgangspositie tegen Rouveen stond op het spel, want bij een gelijkspel of winst op Meppel zou Staphorst donderdag aan een gelijkspel genoeg hebben voor de titel. Vorige week werd Meppel met 1-3 verslagen. Zaak was om dit kunstje nog een keer te herhalen op eigen terrein. Hoewel de tegenstander het op voorhand nog op een akkoordje wilde gooien door de wedstrijd met een gelijkspel te laten eindigen (om zo niet als nummer laatst te eindigen) had Staphorst duidelijk andere plannen.

Staphorst ging direct in de aanval en beleefde een bliksemstart. Een afstandsschot van Christiaan werd gepareerd, maar in de rebound was het met hoofd wel raak: 1-0. Staphorst kon vrijuit voetballen tegen Meppel, en al snel werd het 2-0. Maarten wist van afstand fantastisch binnenkant paal binnen te schieten. Karlo kon niet veel later op aangeven van Maarten op de keeper af en de bal prachtig over de keeper stiften: 3-0. Na deze goals was het voor Meppel al wel duidelijk dat hier weinig eer te behalen viel. Dit werd nog maar eens extra duidelijk gemaakt door nog twee goals in de eerste helft. Robert wist een voorzet van Henry goed binnen te knikken en ook Laurens wist net als vorige week weer een goaltje mee te pikken. Met een comfortabele ruststand van 5-0 werd de kleedkamer opgezocht.

In de tweede helft probeerde Meppel nog wel wat terug te doen, maar kwam het nauwelijks tot gevaarlijke kansen. Aan de andere kant wist Robert zijn tweede van de middag te maken. De slottreffer kwam op naam van Ruben, die alleen voor de keeper de bal onder de keeper door kon spelen: 7-0. Er waren nog genoeg mogelijkheden voor een grotere score, maar met een 7-0 zege mogen we tevreden terugkijken op deze generale voor de wedstrijd tegen Rouveen. Zeker ook omdat we weer eens de nul hebben gehouden.

Komende donderdag staat dus de derby tegen Rouveen op het programma. In het hol van de leeuw zullen we voor iedere meter strijden om ons te verzekeren van het laatste punt dat we nodig zijn voor het kampioenschap. We zien een ieder graag langs de lijn met uiteraard support voor de mannen in het geel-blauw. Aanvang: 19:45.

Event:

Opstelling Staphorst 8:

Rémon Veijer, Alwin Kuiper, Rick Mulder, Wolter Klomp (Ruben Hoeve), Henry Mussche, William Konterman (Carlos Dunnink), Robert de Vries, Karlo Slager, Christiaan Bos, Laurens Konterman, Maarten Bisschop