Staphorst door naar derde ronde

Hoogeveen 1

Sander Nooi (corner)
Eduard Kobes
Corian Casander
Jeffrey Duinkerken
Ruben Roemahlewang
Bryan Diphoorn
Guido ten Cate
Saroney Vreeling
Sepp Bisschop
Bas de Vries (intikker)
Jacco Tuinstra

Groep 1 Stn

19 december 2017 20:00

M. Baar uit Groningen

Staphorst heeft in de tussenronde voor de districtsbeker Hoogeveen ( zat ) aan de zegekar weten te binden. De manier waarop was zeker niet goed te noemen, daarvoor was het allemaal te plichtmatig. Echter de brigade van Jan Vlap zit vanavond wel in de koker voor de volgende ronde, en dat is wat uiteindelijk telt!

De wedstrijd

Mark Veldmate had niet te mopperen dat hij na enkele minuten op het veld mocht blijven staan. Een doorgebroken speler werd door Veldmate onderuit gehaald. Tot opluchting van velen was de scheidsrechter coulant en trok de gele kaart, daar rood ook op zijn plaats was geweest. Namens de bezoekers was het Jacco Tuinstra die na 9 minuten de eerste kans kreeg. Zijn schot belandde op de paal en daarmee kwam Staphorst goed weg. De thuisploeg werd pas na 17 minuten voor de eerste keer gevaarlijk. Het schot wat Dennis Rosink produceerde ging via de Hoogeveen - doelman over de dwarsligger en leverde een corner op. Deze werd genomen door Sander Nooi en tot verbazing van velen ging de bal in een keer in het doel. Ondanks de voorsprong was het spel beslist niet goed. Zonder verdere hoogtepunten werd de rust bereikt.

Lars Heuvelman was binnen de lijnen gekomen voor Ewald Koster. Na de hervatting was Staphorst iets dominanter dan voor de pauze, echt overtuigend was het niet. Doelpuntenmaker Sander Nooi werd gewisseld voor William de Boer. Diezelfde de Boer stond aan de basis van doelpunt nummer twee. Een goed genomen vrije trap werd keurig binnengekopt door Lars Heuvelman. Even later kreeg Staphorst in de persoon van Ruben Kin een enorme kans, welke hard maar veel te onbesuisd werd overgeschoten. Ondertussen gaf Hoogeveen zeer behoorlijk tegenstand en trok daar waar mogelijk ten aanval. Zes minuten voor het einde van de wedstrijd werd de mooiste treffer van de avond gemaakt. Opnieuw was William de Boer de aangever, deze keer was het de meegelopen Bas de Vries die de bal zuiver binnen wist te werken.

Nabeschouwing

De eerste seizoenshelft zit er nu definitief op. Zaterdag 20 januari is alweer het vervolg van de competitie, waarin Staphorst dan zal moeten afreizen naar Huizen op daar tegen de plaatselijke trots te spelen. De eerste seizoenshelft heeft niet gebracht waarop was gehoopt. Met name tijdens de 8 thuiswedstrijden zijn veel onnodige punten ( 14 ) verloren gegaan. En dat zijn er, gezien de status  welke Staphorst er de laatste jaren op na houdt, natuurlijk veel te veel. Desondanks zit Staphorst nog steeds op het vinkentouw, met 6 punten achter koploper SC Genemuiden. Alleen dat gegeven moet al reden genoeg zijn om de tweede seizoenshelft beter te presteren.

Rest mij om alle lezers fijne feestdagen toe te wensen!