Staphorst wint in matige wedstrijd van FDS!

FDS 2

... (schot)
Karlo Slager (schot)
Henrie Mussche (intikker)
Christiaan Bos (intikker)
Assist: Karlo Slager
... (e.d.)

8 september 2018 14:30

Gisteren werd de tweede bekerronde afgewerkt. Staphorst 8 mocht het ditmaal opnemen tegen FDS 2. Gezien de uitslagen van concurrent SVN ’69 was het zaak om deze wedstrijd te winnen om nog kans te maken op een langer bekeravontuur. Om 12:30 werd er afgetrapt op het nostalgische sportpark in Havelterberg.

Staphorst mocht de eerste helft bergafwaarts spelen en begon redelijk aan de wedstrijd tegen het fysiek sterke FDS 2. Aan beide kanten van het veld ontstonden kansen, maar de keepers hielden het doel tot ongeveer halverwege de eerste helft hun doel schoon. In een redelijk gelijk opgaande wedstrijd was de openingstreffer voor FDS. Een aanvaller was de verdediging te slim af en wist de bal achter Rémon te werken. Blijkbaar was dit een wake-up-call voor Staphorst, want direct na de tegengoal creëerde het veel meer gevaar. Eerst was het Laurens die de bal binnen wist te koppen, maar helaas werd er voor de zoveelste keer een speler van Staphorst buitenspel gevlagd. Niet veel later werd Robert in buitenspelpositie weggestuurd, maar kon Karlo de bal oppikken en met zeeën van tijd hard binnenschieten: 1-1. De 1-2 liet niet lang op zich wachten. Na een goede combinatie over de rechterflank tussen Maarten en Henry kwam de bal terecht bij Robert. In eerste instantie kon de keeper nog redden, maar de rebound was een prooi voor Henry. Christiaan wist met zijn eerste goal van het seizoen de ruststand op het scorebord te zetten: 1-3. Op aangeven van Karlo kon Christiaan de bal rustig langs de keeper schuiven.

De tweede helft was er één van bedenkelijk niveau. Vanaf beide kanten werd er weinig gecreëerd en het feit dat een loslopende hond op het veld één van de opwindendste momenten van de tweede helft was zegt genoeg. Om toch nog wat spanning in de wedstrijd te brengen stond Peter op. Een corner van de tegenstander werd door velen gemist en onhoudbaar in eigen doel gekopt. Ongelukkig, maar gelukkig zonder grote gevolgen. De 2-3 stand kwam niet meer in gevaar en zo konden na een matige pot voetbal wederom 3 punten worden bijgeschreven.

Komende zaterdag wordt er in Nijeveen aangetreden tegen SVN’69 3. Gezien de grote scores van dit team in de bekerpoule (10-2  en 9-0) zal er deze wedstrijd uit een ander vaatje getapt moeten worden. Alleen winst is genoeg voor het bereiken van de volgende ronde van de beker! Het heugelijke feit dat we als team al bijna een jaar ongeslagen zijn (22 wedstrijden!) moet vertrouwen geven in aanloop naar deze bekerkraker. Aanvang: 14:30 op Sportpark Tussenboerslanden.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Alwin Kuiper, Wolter Klomp, Peter Hoeve (Rick Mulder), Henry Mussche, Ruben Hoeve (Karlo Slager), Robert de Vries, William Konterman (Martijn Bloemert), Christiaan Bos, Laurens Konterman, Maarten Bisschop