Staphorst 8 wint in doelpuntrijk duel van VVAK 2!

VVAK 2

Sander Konterman (intikker)
Assist: Karlo Slager
Christiaan Bos (afstandschot)
Assist: Rick Mulder
Assist: Peter Hoeve
Assist: Peter Hoeve
... (intikker)

5e klasse B

27 oktober 2018 12:45

Na twee weken rust mochten we gisteren weer aantreden voor een competitiewedstrijd. Om 12:45 werden we aan de aftrap verwacht in Kerkenveld voor een wedstrijd tegen VVAK 2. Onder toeziend oog van een voor ons onwennig aantal toeschouwers, werd er onder frisse, maar zonnige omstandigheden afgetrapt.

We begonnen geconcentreerd aan de wedstrijd en speelden goed. Al snel werd de score  geopend via een aanval uit het boekje. Karlo gaf hard voor en Sander kon de bal hard binnenwerken: 0-1. Niet veel later viel een corner van Laurens via de rug van Robert binnen, waardoor Staphorst op rozen zat. Helaas werd de voorsprong te kort vastgehouden. Eerst werd na een corner de afvallende bal hard binnen gewerkt en even later zorgde een buitenspelgoal voor de 2-2, waardoor Staphorst weer terug bij af was. In een boeiende wedstrijd wist Christiaan de voorsprong weer op het bord te schieten. Rick werkte de bal naar voren, waarna Christiaan de bal snoeihard in de rechterhoek werkte: 2-3. Dit was ook direct de ruststand.

De scheidsrechter van dienst had nauwelijks gefloten voor het begin van de tweede helft, of de bal lag alweer in het goede doel. Peter gaf een lange bal precies op maat, welke Sander knap binnen kon koppen: 2-4. Het verschil in score werd drie punten gemaakt door Robert, die een bal van Christiaan in twee pogingen in het doel wist te werken. Aan doelpunten geen gebrek deze wedstrijd, waarin Sander zich als echte goalgetter toonde.  Sander wist later in de tweede helft wederom een bal van Peter binnen te werken en ook een knappe voorzet van Laurens werd binnengekopt. Er werd dus goede zaken gedaan voor de reestbokaal! Tussendoor wist VVAK nog tweemaal te scoren, maar echt spannend werd het niet, omdat het doelpuntenverschil de tweede helft twee of meer goals bleef.

Het slotakkoord kwam op naam van Robert die na een prachtig opgezette aanval een voorzet van Maarten binnenkopte en zijn derde van de middag wist te maken en hiermee de eindstand bepaalde op 4 tegen 8.

Met deze overwinning hebben we goede zaken gedaan op de ranglijst van de competitie. Komende zaterdag staat er een echte kraker op het programma, want dan nemen we het in een clubderby op tegen koploper Staphorst 6! Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Alwin Kuiper (Peter Hoeve), Wolter Klomp (Ruben Hoeve), Rick Mulder, Henry Mussche, Laurens Konterman (William Konterman), Robert de Vries (Carlos Dunnink), Karlo Slager, Christiaan Bos, Sander Konterman, Maarten Bisschop.