Staphorst 8 wint ruim in Hoogeveen!

HZVV 7

Assist: Peter Hoeve
Assist: Karlo Slager

5e klasse B

13 april 2019 14:45

Heemstra, M.

Met sneeuw op komst werd er gisteren afgereisd naar Hoogeveen, om aldaar een wedstrijd te spelen tegen het 7e elftal van HZVV. Een eerdere ontmoeting dit seizoen leverde een moeizaam gelijkspel op. Door een flink aantal verhinderde/geblesseerde 8e spelers werd het team aangevuld met spelers van de A/B’s, wat zorgde voor een historisch laag leeftijdsgemiddelde van spelers die deze middag op het veld stonden.

Op het gladde kunstgrasveld werd er om klokslag kwart voor drie afgetrapt. De eerste helft had Staphorst de betere kansen om tot scoren te komen, maar was HZVV zeker niet de mindere partij. HZVV zette Staphorst veelal onder druk en kwam het enkele keren goed weg door fraaie reddingen van Rémon. In de counter kon Staphorst er enkele keren gevaarlijk uit komen. Een schot van uitblinker van de middag Martijn Schra belandde op de lat, waarna HZVV gewaarschuwd was. Niet veel later wist Staphorst alsnog de eerste van middag te maken in de persoon van Martijn. Na al eerder dichtbij te zijn geweest was het nu op aangeven van Erwin wel raak. Aan de andere kant van het veld kwam HZVV nog op gelijke voorsprong, maar de aanvaller werd buitenspel gevlagd en dus ging het feest niet door. Staphorst eindigde de eerste helft nog met 10 man nadat een buitenspeler Henry te snel af was en onderuit werd gehaald: gele kaart. Met een krappe 0-1 voorsprong werden de kleedkamers opgezocht.

Zoals zo vaak dit seizoen spelen we vaak een mindere en een betere helft. Hoewel HZVV aan het begin van de tweede helft gevaarlijk dicht bij de gelijkmaker kwam (bal van de lijn gehaald door William) kon Staphorst de score in de tweede helft vrij gemakkelijk uitbreiden. De ingevallen Robert, die net terug is van een blessure liet zich direct gelden en schoot van afstand laag raak. Dit was het startsein voor een paar doelpuntrijke minuten. Binnen 5 minuten werd er nog tweemaal gescoord door Martijn, waarmee hij een hattrick had te pakken. Bij vlagen werd HZVV helemaal zoek gespeeld door de jonge selectie van Staphorst dat de laatste goal van de middag scoorde via wederom Martijn. Je kunt jezelf met 4 goals een slechter debuut in het 8e voorstellen.

Met nog drie wedstrijden te gaan en een blik naar de stand, komen we tot de conclusie dat we aan het begin van het seizoen teveel hebben laten liggen om serieus mee te kunnen doen om het kampioenschap. Als we de lijn van afgelopen weken voort kunnen zetten is een top drie notering zeker mogelijk. Komende twee weken zijn we vrij, waarna we nog drie wedstrijden (VVAK 2, Staphorst 6 & ZZVV 4) spelen tot alweer het einde van het seizoen 2018/2019.

Rémon Veijer, Erwin Mussche, Peter Hoeve, Bas van Kampen, Henry Mussche, Karlo Slager, Martijn Bloemert (Joshua Smit), William Konterman, Sander Kleinjan, Laurens Konterman (Robert de Vries), Martijn Schra