Nipte overwinning voor Staphorst 8 in Nijeveen!

SVN'69 3

... (schot)

23 maart 2019 14:30

K (Koen) Kooiker

Na een weekje rust vanwege het weer, mochten we ons gisteren voor de derde keer dit seizoen opmaken voor een wedstrijd tegen SVN’69 3. Eerdere ontmoetingen resulteerden in een overwinning voor beide ploegen, dus op voorhand was er moeilijk een favoriet aan te wijzen. Eenmaal aangekomen op het sportpark werd de eerste psychologische tik al uitgedeeld door SVN: er bleek geen kleedkamer beschikbaar te zijn. Er zat niets anders op dan voor het nodige (vrouwelijke) publiek buiten de kleedkamers van kledij te wisselen.

Ondanks deze kelderklassiaanse taferelen begon Staphorst prima aan de wedstrijd. De eerste helft werd er prima verzorgd voetbal gespeeld wat tot de nodige kansen leidde. Met af en toe wat hulp van de Nijeveense defensie kon het niet anders dan dat er doelpunten gingen vallen. De openingstreffer kwam op naam van onze topscorer Sander. Een voorzet van Henry werd gemist door een verdediger waardoor Sander beheerst binnen kon schieten. Niet veel later kon Staphorst wederom via Sander de score uitbreiden. Sander maakte dankbaar gebruik van geklungel in de verdediging en tekende voor zijn de tweede treffer. SVN’69 deelde nog wel wat speldenprikjes uit maar echt gevaarlijk werd het niet. Aan de andere kant waren er mogelijkheden voor een derde Staphorster treffer, maar het net werd niet meer gevonden in het restant van de eerste helft.

De tweede helft had een totaal ander gezicht. Een fel jagend SVN en een uiterst slordig Staphorst leverde een totaal ander wedstrijdbeeld op, waarbij Staphorst werd overklast. We mochten van geluk spreken dat de spelers van Nijeveen het vizier niet op scherp hadden staan. De nodige uithalen van de voeten van Nijeveense spelers belanden over het vangnet. Toen de verdiende Nijeveense treffer er dan toch kwam moest de defensie nog even flink aan de bak. In de slotfase kwam SVN nog dicht bij de gelijkmaker, maar een goede redding van interim-keeper Andries hield SVN op achterstand. In de absolute slotfase kon Staphorst na een uitbraak de wedstrijd nog in het slot gooien, maar het schot van Karlo werd gekeerd door de keeper. Hierna volgde vrijwel direct het eindsignaal, waardoor we weer drie belangrijke punten kunnen bijschrijven.

Komende week spelen we thuis een inhaalwedstrijd tegen VHK 3 uit Sint Jansklooster. Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8:

Andries Veijer, Wolter Klomp (Alwin Kuiper), Peter Hoeve, Martijn Bloemert, Henry Mussche, Karlo Slager, William Konterman (Laurens Konterman), Carlos Dunnink (Robert de Vries), Rick Mulder, Sander Konterman, Rémon Veijer