Kampioenswedstrijd tegen Staphorst 8

5e klasse B

11 mei 2019 15:45

Klaas Compagner

De wedstrijd waar iedereen naar uitkeek stond op het punt van beginnen, Staphorst 6 al in startopstelling en een Staphorst 8 die even op zich liet wachten. Tactisch? Om de zenuwen even op te drijven bij het zesde? Wie weet.

Het zesde begon daarna meteen zoals ze normaal beginnen, fel drukkend op de tegenstander en op zoek naar een goal. Toen die eindelijk viel al na 9 minuten (Kasper de Weerd) was Staphorst 6 op kampioenskoers. Voorsprong uitbreiden zou je zeggen. Maar de mannen van het achtste gaven zich niet zomaar gewonnen en begonnen vanaf minuut 15 de wedstrijd te kantelen. Staphorst 6 stond onder druk, druk die ze niet gewend zijn.

Toen was wel duidelijk dat het achtste, die de 2e plaats op de ranglijst bezet, zijn huid duur wou verkopen. Het resterende van de 1e helft verliep dan ook rommelig en met voetbal wat ze van beide kanten niet kennen normaal gesproken.

De tweede helft werd afgetrapt op het majestueuze hoofdveld, omringd met 2600 sponsorborden en een flink publiek moest het dan gebeuren, het kampioenschap binnen halen.

Staphorst 6 begon wederom goed en mocht een aantal kansen bijschrijven, tot in de 67e minuut Kasper wederom mocht binnentikken, ditmaal na een schot van Stephan. 2-0!

Staphorst 8 begon weer te drukken en liet zich zeker niet als kampioensvoer opdienen. Kort na de 76e minuut kon het achtste de aansluitingstreffer vinden na miscommunicatie in de achterhoede.

Staphorst 8 wou absoluut niet verliezen, zo bleek maar weer na deze goal. Terwijl het publiek verwachtte dat het klaar was, was daar toch de aansluitingstreffer.

Dat was ook meteen het startsein voor hun om maximaal te drukken maar tot grote kansen leidde dit niet. 90 minuten op de klok, de bal vanuit het zesde werd maar weer eens naar voren geschoten, Stephan Kin pikte op en wist een aantal man uit te spelen en de verlossende 3-1 binnen te prikken. Het zesde was door het dolle want nu was de titel toch echt binnen, ondanks de 7 minuten extra tijd.

Meteen na het eindsignaal barste een groot feest los. Eindelijk, eindelijk die titel waar we al een aantal seizoenen voor gingen! Zeker niet onze beste wedstrijd maar zeker de mooiste.

STAPHORST 6, KAMPIOEN!!

Foto's gemaakt door Jan Huls >> zie hier <<