Staphorst 8 lijdt onnodig puntenverlies tegen Alcides!

Alcides 1

... (penalty)
Robert de Vries (afstandschot)
... (schot)

16 februari 2019 14:30

Klaas Compagner

Het is alweer enkele dagen geleden, maar afgelopen zaterdag stond Staphorst een lastige pot te wachten tegen Alcides Zaterdag 1. Gezien de reputatie van dit team werd een harde en niet al te sportieve pot voetbal verwacht, maar we werden positief verrast. Het weer zat ook mee: de storm van een week ervoor was gaan liggen en het zonnetje scheen over de Staphorster velden.

Om half 3 werd in Staphorst het eerste fluitsignaal gegeven. Alcides begon fel aan de wedstrijd en maakte het spel in het eerste gedeelte van de wedstrijd. Tot echt grote kansen leidde het niet, tot halverwege de eerste helft. Een voorzet werd op doel gekopt, maar gelukkig kon William ternauwernood de bal voor de lijn keren. Helaas gebeurde dit met de hand en kon de scheids niets anders dan naar de stip wijzen en William de rode kaart tonen. Tot ieders verbazing kwam er hulp uit onverwachte hoek toen de aanvoerder van Alcides opperde om William een gele kaart te geven i.p.v. de rode variant. Applaus van Staphorst volgde en William kwam weg met een gele kaart. De strafschop werd strak binnengeschoten en met 10 man keken we tegen een 0-1 achterstand aan. Na de tegengoal werd er jacht gemaakt op de gelijkmaker, die er kwam door een fenomenaal afstandsschot van Robert. De keeper kon de bal nog net raken, maar een goal voorkomen kon hij niet: 1-1. Kort na de gelijkmaker kwamen we weer met 11 man te staan en ging het allemaal wat soepeler lopen. Door goed doorjagen van Sander werd de keeper van Alcides verrast en kon Robert de bal over de keeper stiften 1-2. Met de voorspong op zak werden de kleedkamers opgezocht.

Met het doel om de voorsprong zo lang mogelijk vast te houden en waar mogelijk uit te breiden werd de tweede helft gestart. Al na een paar minuten kon dit plan in de prullenbak. Een bal van achteruit werd zo in de voeten van de tegenstander gespeeld, waar Alcides dankbaar gebruik van maakte: 2-2. Met het nodige oponthoud tussendoor door blessures en zelfs een keeperswissel aan Alcides zijde werd weer jacht gemaakt op de voorsprong. Kansen waren er genoeg, waaronder ballen op de paal, over en naast het doel, maar helaas niet ertussen in het net. Een overwinning had er zeker ingezeten, maar het mocht helaas niet zo zijn.

Komende twee weken kunnen de pijntjes weggewerkt worden, want dan staan er geen wedstrijden ingepland. Hierna staat op 9 maart direct een lastige wedstrijd te wachten, uit tegen nummer twee VV Ruinerwold 2. In tussentijd is het afwachten wat de concurrentie doet en waar we over twee weken op de ranglijst staan.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Alwin Kuiper, Martijn Bloemert, Ruben Hoeve, Henry Mussche, William Konterman (Karlo Slager), Robert de Vries, Carlos Dunnink, Laurens Konterman, Sander Konterman, Rick Mulder (Erwin Mussche)