Moeizame driepunter voor Staphorst 8!

ZZVV 4

... (e.d.)
Assist: Peter Hoeve
Assist: Karlo Slager
... (schot)
Assist: Karlo Slager
Robert de Vries (intikker)

5e klasse B

6 oktober 2018 14:30

Jan Compagner

Na de teleurstellende wedstrijd tegen Alcides mocht Staphorst zich herpakken tegen ZZVV 4. Op het tweede veld werd om 14:30 afgetrapt tegen de mannen uit Zuidwolde.

Van dat herpakken was in eerste instantie weinig te zien. We begonnen belabberd aan de wedstrijd en het was een hele prestatie om de bal bij een medespeler te krijgen. Toen al na een paar minuten een voorzet via Alwin ook nog ongelukkig in eigen doel viel was het ‘feest’ compleet. Kortom: de eerste twintig minuten waren er twintig om snel te vergeten. Gelukkig hielp de keeper van ZZVV een handje mee in de eerste helft. De keeper kwam tijdens een aanval tot de cornervlag uit, maar kwam Peter onderweg tegen. Die wist de bal precies op maat bij Sander te bezorgen, die goed binnenkopte: 1-1. Niet veel later was het Robert die met een slow-motion goal Staphorst zowaar op voorsprong schoot. Tergend langzaam werd de bal in de hoek geschoten en even langzaam dook de keeper naar de hoek: 2-1. ZZVV bleef gevaarlijk en was enkele keren dicht bij een goal, door met name schoten vanuit de tweede lijn. Een lage, felle zon maakte het voor Rémon allemaal niet makkelijker. Toen weer zo’n schot vanuit de tweede lijn op de lat belande, kon een speler van ZZVV de rebound binnenschieten: 2-2. Staphorst herpakte zich hierna redelijk en kwam wederom op voorsprong. Een goede actie van Karlo werd tot assist bekroond nadat Maarten de bal goed binnenschoot. Ruststand: 3-2.

Tweede helft stond het organisatorisch allemaal een stuk beter. Sporadisch was er een gevaarlijke kans voor Staphorst en ZZVV wist ook maar moeilijk gevaar te creëren in het vijandelijke zestienmetergebied. In het slot van de wedstrijd ging ZZVV nog even vol voor de gelijkmaker en was het voor Staphorst zaak om de voorsprong niet meer weg te geven. Voetballend kwamen we er nauwelijks meer uit en was het devies vooral om de bal zover mogelijk naar voren te werken. Toen in de allerlaatste minuut de keeper mee naar voren ging met een corner kon Staphorst de bevrijdende treffer maken. De keeper kon zich niet onsterfelijk maken, waardoor Staphorst er snel uit kon en de bal via Sander door Robert in het lege doel kon worden geschoten: 4-2.

Al met al een moeizame pot voetbal, maar er konden wel weer drie belangrijke punten worden bijgeschreven. Komende twee weken staan er voor ons geen wedstrijden op het programma. De eerstvolgende wedstrijd staat gepland op 27 oktober, uit tegen VVAK 2.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Alwin Kuiper (Ruben Hoeve), Wolter Klomp, Rick Mulder, Henry Mussche, Karlo Slager, Robert de Vries (Martijn Bloemert), Laurens Konterman (William Konterman), Sander Konterman (Christiaan Bos), Peter Hoeve, Maarten Bisschop