Staphorst 8 begint debuut in 5e klasse met overwinning!

Noordscheschut 7

... (kopbal)
Karlo Slager (afstandschot)
Sander Konterman (intikker)
Assist: Wolter Klomp
Karlo Slager (intikker)
Laurens Konterman (afstandschot)

5e klasse B

22 september 2018 14:30

Yoran Lier

Zaterdag stond ons debuut te wachten in de 5e klasse. Tegenstander deze dag was het 7e elftal van Noordscheschut. Een fysiek sterk team, met vrijwel elke speler een kop groter dan onze gemiddelde lengte. Al snel in de wedstrijd bleek dat wij conditioneel op voorsprong stonden. Voor de wedstrijd regende het nog even flink, wat voor een nat en hierdoor moeilijk te bespelen mat zorgde.

Staphorst begon redelijk aan de wedstrijd met hier en daar een kansje. Sander kwam enkele keren gevaarlijk voor het doel, maar zag de keeper in pad staan. Al snel werd het spel minder. Hoewel Staphorst de overhand had was kwam het maar moeilijk tot kansen en kon Noordscheschut soms nog gevaarlijk worden door slordigheden. Alles leek erop dat de brilstand bij rust op het scorebord zou staan, ware het niet dat Noorscheschut op slag van rust fortuinlijk op voorsprong kwam. Carlos wilde de bal wegwerken, maar schoot een tegenstander omver waarbij de bal vanaf het hoofd van diezelfde tegenstander terugkaatste: 0-1. Noordscheschut kon tevreden zijn met deze voorsprong, hoewel de doeltreffende tegenstander niet direct weer in de benen stond, maar wel verder kon.

Het was wel duidelijk dat er in de tweede helft wat moest veranderen. Er werd vol de aanval gestart, maar het was allemaal te geforceerd en gehaast. Vanaf Noordscheschut zijde kwam aanvallend ook weinig tot geen gevaar meer en liepen er al de nodige spelers met de tong op de schoenen. Koud in het veld gaf Karlo het startschot voor toch nog een doelpuntrijke laatste 20 minuten van de wedstrijd. Vanaf afstand werd de bal in de beheerst in de winkelhaak geschoten. Dit leek een bevrijdende treffer, want na dit doelpunt liep het allemaal een stuk soepeler. De voorsprong was al snel in handen na de gelijkmaker. Een voorzet van Wolter ging gevaarlijk richting het doel en leek er zo in te vallen. De keeper kon de bal tegenhouden maar niet klemmen, waardoor Sander de bal binnen kon werken: 2-1. Kort na deze treffer wist Karlo opnieuw te scoren na een flitsende combinatie tussen Maarten en Karlo. Waar in bijna 70 minuten tijd het doel maar moeilijk te vinden was, was het in een paar minuten tijd feest voor Staphorst. Laurens bepaalde de eindstand op 4-1 met een kanonskogel die via het houtwerk strak in de kruising het doel in viel.

Het spel was grote delen van de wedstrijd niet goed, maar door een prima laatste 20 minuten kan Staphorst haar eerste driepunter bijschrijven en staat het na één speelronde zowaar aan kop.

Komende zaterdag gaan we op bezoek bij Alcides Zaterdag 1 in Meppel. Aanvang: 15:00.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Henry Mussche (Carlos Dunnink), Rick Mulder, Wolter Klomp, Alwin Kuiper, Karlo Slager (Martijn Bloemert), Ruben Hoeve (Robert de Vries), William Konterman, Sander Konterman (Laurens Konterman), Peter Hoeve, Maarten Bisschop