Staphorst 8 verliest ruim van Alcides!

Alcides 1

... (kopbal)
... (schot)
... (penalty)
...
... (schot)

5e klasse B

29 september 2018 15:00

Gisteren mochten we weer een bezoekje brengen aan Alcides Zaterdag 1 in Meppel. In het eerste seizoen hebben we hier ook al een paar keer tegen gespeeld, wat een harde en fysieke pot in het vooruitzicht bracht. Om 15:00 werd er onder ideale weersomstandigheden afgetrapt op het natuurgrasveld van Sportpark Ezinge.

De wedstrijd begon redelijk gelijk op, waarbij Alcides al snel het initiatief nam en Staphorst het moeilijk had tegen de ploeg uit Meppel. Desondanks creëerde Staphorst toch enkele goede mogelijkheden om op voorsprong te komen. Henry had een treffer op zijn schoen, maar deed een ‘Chrisje’ en werkte de bal vakkundig naar de parkeerplaats van de Alcideanen. Aan de andere kant kwam Alcides er gevaarlijk uit en werd er (onterecht) een vrije trap toegekend aan Alcides. Rémon wist goed redding te brengen, maar uit de corner die volgde wist Alcides te scoren: 1-0. Alcides kwam even later weer gemakkelijk door de defensie en wist wederom te scoren: 2-0. Toen was het voor Staphorst wel duidelijk dat het pittig zou worden om hiervandaan punten mee naar Staphorst te nemen. Tegen het eind van de eerste helft kwam Alcides weer gemakkelijk door de Staphorster defensie en werd de spits van Alcides ongelukkig ten val gebracht door Peter: penalty. De strafschop werd feilloos binnengeschoten door Alcides en een 3-0 ruststand was een feit.

In de tweede helft kon Staphorst niets anders dan in de aanval en wist het al snel te scoren. Een vrije trap van William belande op de borst van Christiaan. Onze Egyptenaar draaide en schoot feilloos binnen: 3-1. Onder andere Maarten en Laurens kregen nog grote kansen om de aansluitingstreffer te maken, maar het bleek deze middag een flinke uitdaging om het net te vinden. Zeker toen er constant tijd werd gerekt en ballen het sportpark uit werden geschoten door Alcides werd het allemaal een moeilijk verhaal. Toen Alcides in een tegenstoot de 4-1 wist te maken was het wel klaar en kon Staphorst niets anders dan het verlies accepteren. Al met al een teleurstellende voetbalmiddag. Tijd om volgende week tijdens een thuiswedstrijd wel de drie punten uit het vuur te slepen.

Komende zaterdag spelen we op het eigen Sportpark Het Noorderslag tegen ZZVV 4 uit Zuidwolde. Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Wolter Klomp, Peter Hoeve, Rick Mulder (Alwin Kuiper), Henry Mussche, Carlos Dunnink (William Konterman), Robert de Vries, Ruben Hoeve, Maarten Bisschop, Laurens Konterman (Christiaan Bos), Sander Konterman