Staphorst 8 deelt de punten met HZVV!

HZVV 7

... (schot)
Sander Konterman (intikker)
... (schot)

5e klasse B

2 februari 2019 14:30

Yoran Lier

Afgelopen zaterdag stond er na een lange winterstop eindelijk weer een wedstrijd op het programma. Ondanks de winterse taferelen, ging de wedstrijd gewoon van start. Een ieder die met een nauw oog naar de basiself kijkt zal drie posities opgevallen zijn. Onze vaste doelman Rémon nam deze dag plaats in de aanval en Ruben nam de honneurs waar in het doel. Erwin ‘Ramos’ verdedigde de linksback positie. Na welgeteld 503 wedstrijdloze dagen mocht Erwin na een operatie aan de knie het veld weer betreden.

Aan Staphorst was het de taak om de winstpartijen waarmee de eerste seizoenshelft werd afgesloten een goed vervolg te geven. Staphorst begon goed aan de wedstrijd en had HZVV in de tang. De eerste grote kans kwam op naam van Laurens. Een geplaatst schot spatte via de lat uit het doel. Het verdere gevaar kwam uit corners. Een kopbal van Robert belande tegen een verdediger en een goal van Sander werd afgekeurd omdat de bal achter de lijn geweest was.
Halverwege de eerste helft werd toch de verdiende goal gemaakt. Een ingooi van Henry werd door de debuterende Rémon voor het doel geslingerd en strak in de kruising gekopt door Sander: 1-0.
Na deze goal hoopte Staphorst de voorsprong uit te breiden, maar kreeg het aan de andere kant de goal tegen. Een hard schot werd in eerste instantie gekeerd door Ruben, maar werd hierna (al dan niet klem door de keeper) in het doel geschoten. De niet al te sterk fluitende scheidsrechter keurde het goed: 1-1.

De tweede helft begon redelijk van Staphorst zijde en er werd haastig jacht gemaakt op de voorsprong. Deze kwam er na een afstandsschot van Peter. De keeper kon de bal niet klemmen en werd hard binnen gewerkt door Sander: 2-1. Na de voorsprong begon voor Staphorst een minder fase en kon het de wedstrijd niet meer controleren. HZVV ging opportunistisch spelen en zette Staphorst vol onder druk. Staphorst kon maar moeilijk onder de druk uitkomen, wat leidde tot de nodige kansen voor HZVV. Gelukkig hadden de spelers van HZVV het vizier niet op scherp en belandden veel ballen in het vangnet. Ondanks dat de gelijkmaker wel verdiend was, was het zuur dat HZVV de gelijkmaker toch nog wist te forceren in de absolute slotfase. Met nog enkele minuten op de klok werd een aanvaller van HZVV vrij voor de keeper gespeeld, die de bal naast Ruben plaatste: 2-2, tevens de einstand.

Gezien de uitslag van Staphorst 6 op veld 3 (1-1), had deze wedstrijd een mooie gelegenheid kunnen zijn om in te lopen op de kop van de competitie. Helaas mocht het niet zo zijn en werden de verdelen punten gedeeld met HZVV.

Waar Ruben deze wedstrijd eenmalig het doel verdedigde, krijgt de keepersoap komende zaterdag wellicht een gevolg. In de derde helft werd er flink onderhandeld tussen de dienstdoende keeper en de man die inmiddels zo’n beetje alle posities op het veld heeft bekleed. To be continued!

Komende zaterdag mogen we ons melden in het Drentse Noordscheschut. Om 12:30 trappen we hier af tegen het 7e elftal van deze vereniging. Kop d’r veur!

Opstelling Staphorst 8:
Ruben Hoeve, Erwin Mussche (Alwin Kuiper), Wolter Klomp, Robert de Vries, Henry Mussche, Karlo Slager, Martijn Bloemert (William Konterman), Carlos Dunnink (Rick Mulder), Laurens Konterman (Peter Hoeve), Sander Konterman, Rémon Veijer