Staphorst 8 pakt drie punten na comeback in Ruinerwold!

Ruinerwold 1 za.

... (penalty)
... (schot)

9 maart 2019 14:30

Na twee voetballoze zaterdagen met prachtig weer, mochten we gisteren onder barre weersomstandigheden wel weer de wei in. Decor van de wedstrijd was het hoofdveld van vv Ruinerwold. De laatste driepunter dateert alweer van vorig jaar, dus een overwinning was zeker wenselijk om niet ver weg te zakken op de ranglijst. Op voorhand een moeilijke pot, tegen titelkandidaat vv Ruinerwold 2.

Toen we net goed en wel het veld hadden betreden voor de warming-up, kwam het water met bakken uit de hemel. Toen het weer droog was, was er tijd voor een snelle warming-up en werd er om 14:30 afgetrapt. De weersomstandigheden maakten goed voetbal vrijwel onmogelijk, maar toch werd een poging gedaan om het wat te doen laten lijken. Ruinerwold had het veldoverwicht in de eerste helft, maar kansen waren er zeker voor Staphorst. Ruinerwold was het dat op voorsprong kwam. Een doorgebroken speler van Ruinerwold kon alleen op de Rémon af, die de bal voor de voeten wegtikte, maar ook de tegenstander raakte: pengel. Helaas geen VAR aanwezig die zich kon ontfermen over de juistheid van de beslissing dus strafschop. Deze werd onberispelijk binnengeschoten.
Na de tegengoal waren er goede uitgespeelde kansen voor de gelijkmaker, waaronder een bal van de lijn gehaald en ballen vlak langs de palen, maar helaas niet in het net. Toen de weersomstandigheden 5 minuten voor de rust nog slechter werden, vond de scheidsrechter het wel prima en floot hij voor het einde van de eerste helft. Natter dan nat werden de kleedkamers opgezocht.

Het ideale scenario om zo snel mogelijk de gelijkmaker te maken in de tweede helft kon al snel de ijskast in. Al vroeg in de tweede helft kreeg Ruinerwold de 2-0 in schoot geworpen na miscommunicatie tussen Martijn en onze keeper. Het vertrouwen dat er wat viel te halen bleef, zeker omdat er genoeg kansen bleven komen op de aansluitingstreffer. Het begin van een comeback kwam er via Sander, die op aangeven van Robert de bal binnen kon schieten. De verdiende gelijkmaker kwam 10 minuten later. Een corner van Henry werd gemist door de keeper, waarna de bal bleef hangen in het strafschopgebied en Robert binnen kon tikken: 2-2. Een zichtbaar aangeslagen Ruinerwold probeerde weer jacht te maken op drie punten, waardoor er ruimte ontstond voor Staphorst. In een tegenstoot kon Sander wederom op aangeven van Robert de bal strak in de hoek werken: 2-3! Het geloof op een goede afloop was bij Ruinerwold wel verdwenen dus kon Staphorst kon de wedstrijd zonder al te grote problemen tot een goed einde brengen

Gezien de kansenverhouding een verdiende overwinning en eentje die smaakt naar meer. Komende week mogen we hier een vervolg aan proberen te geven als ons een thuiswedstrijd wacht tegen VHK 3 uit Sint Jansklooster. Aanvang: 14:30.

Opstelling Staphorst 8:

Rémon Veijer, Erwin Mussche, Wolter Klomp, Martijn Bloemert, Henry Mussche, William Konterman (Alwin Kuiper), Robert de Vries, Carlos Dunnink (Karlo Slager), Rick Mulder, Sander Konterman, Laurens Konterman (Peter Hoeve)