STAPHORST WEET OPNIEUW NIET TE WINNEN

Staphorst VR1

WHC VR1

Helene van Goor (intikker)
Assist: Marcha Hoorn

3e klasse L

6 oktober 2018 12:30

Klaas Compagner

STAPHORST - 6 oktober 2018

Twee wedstrijden, nul punten. Dat zijn de feiten op dit moment. Vandaag begon de dag met een fotoshoot voor de nieuwe team- en spelersfoto's.Staphorst kent dus sinds dit seizeon een tweede damesteam, maar we trainen gezamenlijk en dus ook een gezamenlijke foto. Dit komt ook omdat er eigenlijk net genoeg dames zijn voor de twee teams en we dus regelmatig moeten uitwisselen. Met maar één wissel (ook nog een speelster van MO17), begon Staphorst aan de wedstrijd tegen WHC uit Wezep. Voor de aftrap werd eerst nog een boodschappentas uitgereikt aan de scheidsrechter, aangezien het de week van de scheidsrechter was. Daarna werd het eerste fluitsignaal gegeven. Het eerste kwartier had Staphorst het voor het zeggen. Regelmatig kwamen er mooie aanvallen tot stand en waren de kansen zeker voor ons. Deze leidden nog niet tot een doelpunt, maar er zat zeker een doelpunt in de lucht.

Helaas voor ons viel dat doelpunt niet in het doel van de tegenstander maar in die van ons. Nadat de rechtshalf van WHC goed doorliep, maar in eerste instantie werd tegengehouden om te schieten, wist zij de bal terug te spelen op het randje van de zestien. Ook hier kwam nog geen schot uit voort, maar de speelster van WHC legde de bal netjes klaar voor degene naast haar, welke uithaalde. De bal was onhoudbaar voor Elvira en zo stonden we opnieuw tegen een 0-1 achterstand te kijken. En dat is iets waar Staphorstniet zo goed mee om kan gaan. Er ontstond chaos en de pit was er uit. Toe aan rust, om de boel te bespreken om vol goede moed aan de tweede helft te beginnen.

De tweede helft was eigenlijk toch niet wat er verwacht werd. Het tempo zat er niet in, maar ook WHC kwam niet zo sterk als de eerste helft uit de kleedkamer. Toch wisten zij het net opnieuw te vinden. Een steekpass zorgde ervoor dat de speelster van WHC niet buitenspel stond en op Elvira af kon gaan, en Staphorst kon opnieuw de bal uit net vissen. Gelukkig konden we even later weer gaan vissen maar dan aan de goede kant. Marcha werd veel gezocht aan de rechterkant en wist de back van WHC te passeren. Vervolgens gaf ze de bal af aan Helene die de bal in kon tikken. Omdat er niet veel tijd meer was, pakte Staphorst snel de bal uit het doel van WHC en leek de hoop weer terug. Staphorst deed wat het kon, veroverde snel de bal terug, maar helaas kwamen er geen doelpunten meer uit voort. Hierdoor is de kater des te groter, want Staphorst speelde een goede wedstrijd en verlies was zeker niet nodig geweest. Toch telt uiteindelijk de uitslag op papier en hadden wij toch zeker gehoopt dat we aan het begin van het seizoen wat punten zouden kunnen pakken.

Voor nu gaan we ons voorbereiden op de derby tegen SC Rouveen. Wie weet zit daar wat in voor ons..

Foto's van de wedstrijd door Jan Huls. (klik op de onderste foto om naar het album te gaan)