De Fluitist beslist!

Staphorst JO9-1JM

Hoofdklasse 02

23 maart 2019 9:00

Vandaag reisden we af naar Meppel, MSC staat op het programma. We hebben voor de wedstrijd een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de verschrikkelijke gebeurtenis in Utrecht eerder deze week.

De wedstrijd:
We stonden allemaal op onze positie en gingen dan ook goed van start. We konden elkaar goed vinden en binnen een mum van tijd lag de 0-1 in het net. Dit gaf Staphorst een goed gevoel na al die nederlagen van de afgelopen tijd. Maar dan... het is de bedoeling dat de verdedigers ook de rest van de wedstrijd hun taken blijven uitvoeren en niet als spits het spel over willen nemen, MSC kwam daardoor heel snel terug op een 1-1 stand, dit doelpunt was echt een kado voor Meppel. Nu moesten we weer aan de bak en dat lukte, al snel werd het 1-2. Maar ook nu kon Meppel snel terugkomen op een 2-2 gelijk. Na wat tactische aanwijzingen van de trainers hadden de jongens de wedstrijd onder controle en ja hoor de 2-3 en 2-4 kwamen vrij vlot. We kregen steeds meer kansen die echt afgemaakt moesten worden maar dan komt het haantjes gedrag boven drijven en wil iedereen zelf scoren. Het zijnet heeft dan ook overuren gemaakt. Jongens het maakt niet uit WIE er scoort maar DAT je scoort, kijk om je heen wie er vrij staat voor het doel en zet voor! Laat het zijnet met rust!! Langs de kant voelde we wel dat het niet onze dag zou worden. Na 1 zeer duidelijke fout, en 1 mwa mwa fout, van de scheidsrechter kon meppel terugkomen tot 4-4. Dit is ook de eindstand. Jongens op een paar schoonheidsfoutjes na zeer goed gespeeld. Ga zo door!!