Staphorst 8 begint het jaar met een overwinning op Rouveen 6.

SC Rouveen 6

Groep 2 26

31 augustus 2019 14:00

Na een lange zomerstop en een serie oefenwedstrijden mochten de mannen van het achtste vandaag weer aan de bak. Op het menu staat het mooie bekeraffiche tussen de mannen van Staphorst 8 en de buren Rouveen 6. Bij het achtste hebben zich een aantal verschuivingen voorgedaan ten opzichte van het vorig seizoen. Zo is William gepromoveerd tot coach en is het team versterkt met Jacco en Henrico. Beide spelers maken vandaag hun officiële debuut.

Om exact twee uur werd op het sportpark Rouveen het bekerseizoen afgetrapt. Staphorst begon de wedstrijd goed en was de bovenliggende partij. Kansen werden er ondanks het overwicht echter nauwelijks gecreëerd. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg het achtste kansen, met name via Christiaan, Maarten en Henrico. Rouveen kwam niet verder dan één kans: de spits kwam na een duel met Erwin niet verder dan een zwak rollertje op doel. Vlak voor de wegens de hitte ingelaste drinkpauze leek het achtste op voorsprong te komen. Na een goede aanval krulde Henrico de bal langs de keeper en leek hij hierbij zij debuut op te fleuren met een mooie goal. Helaas had de grensrechter last van een stuiptrekking in zijn arm waardoor de scheidsrechter deze goal ten onrechte niet liet noteren. De stand bleef dus gelijk. Na de drinkpauze werd het spel wat rommeliger en kwam Rouveen snel tegen de verhouding in op 1-0. Na een verkeerde inschatting achterin kon de Rouveense spits al vallend raak schieten in de korte hoek. Het achtste ging niet bij de pakken neer zitten en ging op zoek naar de verdiende gelijkmaker. Op slag van rust viel deze dan toch. Robert krulde een vrije trap prima over de muur in de korte hoek.

In de tweede helft bleef het wedstrijdbeeld ongeveer hetzelfde als de eerste helft. Staphorst combineerde bij vlagen goed en bleef de bovenliggende partij in de wedstrijd. Het werd dan ook verdiend 1-2. Door zeer goed doorjagen van Christiaan op de laatste man van Rouveen veroverde hij de bal en gaf hij een prima assist op Maarten, die de bal koelbloedig langs de keeper schoof. Het was Christiaan zelf die de wedstrijd even later op slot gooide door de 1-3 achter de keeper te schieten. Het slotakkoord leek op naam te komen van Karlo. Deze goal werd echter weer afgekeurd na wederom een twijfelachtige stuiptrekking van de grensrechter. Feit is echter dat ’t achtste het bekeravontuur begint met een verdiende driepunter in deze derby. Gezien het goede voetbal kan er voorzichtig worden gesteld dat het ´William-effect’ al zichtbaar is. Volgende week wacht de thuiswedstrijd met Olympia ’28 3 uit Hasselt en kunnen de mannen van het achtste zich voor het eerst in de historie zich plaatsten voor de volgende ronde van de beker. De aanvang van deze wedstrijd is om 12.30 op sportpark ‘het Noorderslag’.

Opstelling: Ruben Hoeve, Jacco de Vries, Rick Mulder (Martijn Bloemert), Erwin Mussche, Carlos Dunnink, Karlo Slager, Robert de Vries, Henrico Timmer, Sander Konterman, Maarten Bisschop (Laurens Konterman), Christiaan Bos.

Rouveen 6 - Staphorst 8 1-3 (1-1)

43' Robert de Vries 1-1

51' Maarten Bisschop 1-2 (assist: Christiaan Bos)

59' Christiaan Bos 1-3 (assist: Sander Konterman)