Einde voorbereiding.

Staphorst JO10-2JM

FC Meppel JO10-3

7 september 2019 9:00

Afgelopen weken hebben de strijders hun bekerwedstrijden gespeeld. Na het verlies tegen Olympia stonden de krakers tegen FC Meppel en Desz op het programma. Kenny heeft geprobeerd tijdens de afgelopen trainingen de standaard spelafspraken erin te sleutelen bij de strijders. Tijdens de wedstrijden konden de strijders weer aan elkaar wennen en ging eigenlijk iedereen automatisch op hun favoriete positie spelen. Door veelvuldig te wisselen werd voor Kenny en Frank duidelijk dat ze een compleet team bij elkaar hebben waar spelers op verschillende posities uit hun voeten kunnen. Voor de strijders was het niet leuk om veelvuldig gewisseld te worden (dit lieten zij dan ook duidelijk weten) maar dit had een onderliggend doel.
De wedstrijden verliepen uitstekend. De tegenstand was helaas minder waardoor er 2 x ruimschoots werd gewonnen. Grotendeels lag dit aan de inzet van de strijders zelf. Tijdens beide wedstrijden werd er vanaf het begin druk op de bal gezet waardoor de tegenstanders overrompeld werden. Dit resulteerde in enkele snelle goals. Het overspelen ging steeds beter en er werden prachtige aanvallen opgezet. Hieruit werd dan ook veelvuldig gescoord. De persoonlijke kwaliteiten werden volop getoond op het veld. Dit resulteerde soms in prachtige solo's maar ook in dom balverlies. De strijders werden hierop gewezen en lieten veelvuldig zien dat ze fantastisch kunnen samen spelen.
FC Meppel werd met 18-2 verslagen en Dezs met 17-2.
Aankomende zaterdag start de competitie met een thuiswedstrijd tegen Ruinen JO10-2. De kaartverkoop is inmiddels begonnen en er worden veel supporters verwacht.
Strijders succes!!