Het Achtste start het seizoen met een remise tegen Rouveen 4

SC Rouveen 4

21 september 2019 14:00

Op zaterdag 21 september mochten de mannen van Staphorst 8 weer de wei in om de competitie af te trappen tegen Rouveen 4. Doordat de groepsronde van de beker soeverein werd overleefd en we een weekje ‘rust’ hebben gehad was het vertrouwen groot om deze wedstrijd met drie punten af te sluiten. Het liep allemaal net wat anders.

Om twee uur werd er in Rouveen het seizoen afgetrapt, zonder de afwezige Peter (blessure), Wolter (blessure), Rémon (blessure), Henry (vermaakt zich nog steeds in het verre oosten) en Laurens (had ook dingen). Coach William zat gelukkig wel weer op de bank. Net als Carlos, die ondanks ranzige fysieke ongemakken toch zijn klasse wilde etaleren op het veld. De teams leken vanaf het begin gelijkwaardig aan elkaar te zijn en dat resulteerde in dreigende momenten voor beide doelen. Het ontbrak beide teams aan echte scherpte om uitgespeelde kansen te creëren. De eerste mogelijkheid was voor de nuchtere Robert, die een corner tegen de paal werkte. Het was Rouveen 4 dat de score opende. Jacco, die de avond ervoor heeft laten zien dat hij prachtig uit een regenpijp kan kletteren, werd uitgekapt en de Rouveense spits schoot de bal strak in de verre hoek. Het Achtste rechte al vrij snel de rug kwam via Maarten op 1-1. Deze Nederlandse Usain Bolt verschalkte de keeper door na een pass van Chris de bal strak in de hoek te schuiven. Even later dachten de Staphorster talenten op voorsprong te komen. De aanval begon bij Jacco, waarna er goed werd gecombineerd op het middenveld. De bal kwam uiteindelijk bij Karlo, die ook even liet zien dat hij pleuris snel is. Hij gaf goed voor aan de opgekomen en volledig vrij staande Martijn, wie de bal even binnen dacht te janken. Echter kwam deze via een onmogelijke redding van de keeper op de lat terecht. Het werd echter toch 1-2, en wie anders dan Maarten was de doelpuntenmaker. Rouveen, dat zeker niet de mindere was, zette hier alleen een vrije trap tegenover, welke recht op de keeper werd afgevuurd. Toch kwam Rouveen op slag van rust nog langszij. Door een communicatiefout zowel op het middenveld als in de verdediging kon een Rouveense speler de bal over de keeper heen stiften.

Ook de tweede helft ging weer gelijk op, wat resulteerde in kansen over en weer. Rouveen krulde een vrije trap fraai op de kruising, nadat de scheidsrechter vanaf de andere kan van het veld kon zien dat in zijn rug geduwde Martijn de bal ‘bewust’ terugspeelde op de keeper. Daarnaast kreeg Rouveen onder andere kansen via een van richting verandert schot en een één op één situatie, welke onze keeper beide eenvoudig kon pakken. Aan de andere kant werd een intikker van Sander na een goed schot van Robert discutabel afgekeurd vanwege vermeend buitenspel. Ook een goede kopgoal van Robert werd zomaar afgekeurd omdat er schijnbaar dingen gebeurden. Deze arbitraire dwalingen werden door Maarten nog maar even op een politiek incorrecte manier duidelijk gemaakt aan de official, waarna hij zelf al de conclusie trok dat hij beter naar de kleedkamer kon verkassen. Ondanks veel kansen over en weer in de tweede helft bleef het 2-2 en werd er geen echte kelderklasse-uitslag neergezet.

Ondanks dat het spel op en neer ging en 2-2 gezien het spelbeeld wellicht een terechte uitslag was, overheerste het gevoel dat ons een overwinning was ontnomen. Gelukkig kunnen de talenten van het achtste zich volgende week al revancheren, als Wolvega 3 helemaal vanuit Friesland op bezoek komt.

Opstelling: Ruben Hoeve, Jacco de Vries, Martijn Bloemert, Erwin Mussche, Alwin Kuiper (Carlos Dunnink), Karlo Slager, Robert de Vries, Henrico Timmer (Rick Mulder), Sander Konterman, Maarten Bisschop, Christiaan Bos