Staphorst 8 wint dankzij comeback van Wolvega 3

FC Wolvega 3

28 september 2019 14:30

Arie Wennekes

Dankzij een spectaculaire comeback heeft Staphorst 8 de eerste driepunter van het seizoen behaald. Na een matige eerste helft werd Wolvega in de tweede helft volledig van het veld geveegd. Vanwege het feit dat het halve team schitterde van afwezigheid mochten ook Arjan Bloemert en Alwin Visscher van het vierde en Xander Port opdraven. Remon Veijer stond voor het eerst dit seizoen weer oud en vertrouwd onder de lat.

Om half drie werd er door de mannen van Staphorst afgetrapt. Precies 45 minuten later floot de goed fluitende scheidsrechter alweer voor de rust.

Wat Carlos precies in de thee heeft gedaan is onduidelijk, maar het feit is wel dat er een totaal ander Staphorst uit de kleedkamer kwam. De Friezen werden van het kastje naar de muur getikt en kwamen er totaal niet aan te pas. Het sterke spel leverde veel kansen op. Als snel werd het 1-2 via niemand minder dan Arjan Bloemert, die zijn voorzet over de onzeker ogende keeper in het doel zag verdwijnen. Deze aansluitingstreffer zorgde voor het nodige vertrouwen en de mannen van het achtste roken bloed. Niet gek veel later werd het zelfs 2-2. Na een pass van Robert kon Maarten doorlopen op de keeper en de bal beheerst in de hoek prikken. Het was eigenlijk ook niet de vraag of Maarten nog ging scoren vandaag, maar wanneer, aangezien hij dit in elke wedstrijd dit seizoen nog heeft laten zien. Wolvega kwam in de tweede helft niet verder dan twee kansen, welke konden worden gekeerd door interim keeper Ruben, die Remon in de rust uit voorzorg heeft vervangen. Ondanks het feit dat Wolvega kleurenblind werd getikt en de nodige kansen werden gecreëerd, leek de wedstrijd toch uit te monden in een 2-2 gelijkspel. Echter werd de wedstrijd in de allerlaatste minuut toch nog terecht in het voordeel van Staphorst beslist. Robert bereikte Henrico met een steekpass, waarna de bal laag werd voorgegeven en Sander de bal in het net kon pissen. Zodoende werd er in de laatste minuut toch een verdiende overwinning uit het vuur gesleept dankzij een sterke tweede helft. Het vertoonde veldspel was een lust in het oog voor alle acht supporters, die ondanks de regen toch op zijn komen dagen, waarvoor dank.

Volgende week komt HZVV 8 op bezoek in Staphorst. Er wacht ons een tot op het bot gemotiveerde tegenstander, die zich maar al te graag wil revancheren nadat ze vandaag nipt met 9-0 hebben verloren van HZVV 7.

Opstelling: Remon Veijer, Jacco de Vries (Xander Port), Ruben Hoeve, Erwin Mussche, Alwin Kuiper (Alwin Visscher), Henrico Timmerman, Robert de Vries, Rick Mulder (Arjan Bloemert), Sander Konterman, Karlo Slager, Maarten Bisschop